Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#háztartási_vegyiáru

Gazdaság MTI

Imádják a drága papírzsebkendőt és tusfürdőt a magyarok

Háztartási vegyiáruból és kozmetikumból a kiskereskedelem mintegy 356 milliárd forint forgalmat bonyolított tavaly Magyarországon, 6 százalékkal többet az előző évinél, miközben mennyiségben változatlan maradt az eladás - közölte a Nielsen piackutató vállalat.

Vállalkozás hvg.hu

Jól megy a drogériáknak

Két százalékkal nőtt háztartási vegyiáruból és kozmetikumból, a boltok bevétele január-októberben mintegy 255 milliárd forintra emelkedett, mennyiségben azonban négy százalékkal kevesebbet adtak el. Koncentrált a kiskereskedelmi forgalom: a 400 négyzetméter feletti élelmiszerüzletekre és a drogériákra 82 százalék jutott értékben.

Vállalkozás hvg.hu

Kevesebb, de drágább kozmetikumokat vásároltunk

Átlagosan 2 százalékkal, mintegy 200 milliárd forintra emelkedett háztartási vegyiáruból és kozmetikumból a boltok bevétele január-augusztusban, mennyiségben azonban 3 százalékkal kevesebbet adtak el. Érték alapon számítva az átlag felett bővült a mosogatószer, papír zsebkendő, pelenka, tusfürdő és szappan kiskereskedelmi forgalma.

Vállalkozás hvg.hu

A hiperek a vegyiárupiacot is lenyelik

Közel 310 milliárd forint a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok éves piaca. Idén az első négy hónapban a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok bolti forgalma értékben 2 százalékkal emelkedett, mennyiségben 2 százalékkal csökkent.