A városi légitaxik piaca a következő három évtizedben 150 ezer járművel milliárd dollárosra nőhet a világon. Máshol a légitaxizás már terjed, itthon még gyerekcipőben jár, és most a Forma-1-es nagydíj miatt került megint az érdeklődés középpontjába.
A Tonale, akárcsak a nagyobb méretű testvére a Stelvio, egy híres olasz hegyi hágóról kapta a nevét. Ez az első hibrid modellje az Alfa Romeónak, amely egyébiránt 2027-re teljesen elektromos márkává alakulna.
Milyen lenne úgy buszocskázni, hogy se elégett földgázt, se dízelfüst nem kéne szívni, és a motor rázkódása és zaja sem zavarná az utazást? Hát olyan, mint amikor felszáll valaki az új Volvo buszra, és az elindul. Ez a legzöldebb busz ma a világon - és már azelőtt sikersztori, hogy sorozatgyártásba került volna.
A világ egyik legnagyobb járműipari beszállítója szerint teljesíthetőek az EU járművek szén-dioxid kibocsátására vonatkozó szigorú szabályozás célértékei. A Brüsszeli regula szerint a járműgyártóknak az új járművek szén-dioxid kibocsátását – legkésőbb 2020-ig, átlagosan, 100 kilométerenként számolva – 95 grammra kell visszaszorítani. Nem lesz könnyű betartani nevezett célértéket, miközben 2020-ig várhatóan 110 millió újonnan forgalomba helyezett autóra lehet számítani. A vállalatcsoport stratégiája dióhéjban az, hogy minél nagyobb méretű egy autó, annál nagyobb mértékben kell elektromossá alakítani hajtásrendszerét. A Bosch vezetősége múlt heti gépjármű-technikai sajtótájékoztatóján, Boxbergben részletesebben is beszámolt terveikről
A Peugeot-Citroen bemutatott egy olyan újfajta hibridhajtást, amelyben sűrített levegő helyettesíti az elektromos hajtást. A Hybrid Airnek hívott új technológia révén az alsó szegmensben lévő autóik, mint a C3 vagy a Peugeot 208 esetében a károsanyag-kibocsátási szint a rendkívül alacsonynak számító 69g/km-es szinten tartható.