A Tonale, akárcsak a nagyobb méretű testvére a Stelvio, egy híres olasz hegyi hágóról kapta a nevét. Ez az első hibrid modellje az Alfa Romeónak, amely egyébiránt 2027-re teljesen elektromos márkává alakulna.
Megérkezett a milanói márka harmadik modellje, amely hamarosan a legnagyobb eladásokat is generálhatja az olasz cégnél. A szedán Giulia és az SUV Stevlio után egy kompakt méretű szabadidő-autó került fel a palettájukra, amelynek bemutatója többször is csúszott.
Részben a Fiat-konszern átalakulása miatt, amelyből Stellantis lett, valamint az elhúzódó Covid-járvány is hozzájárult a modell némileg megkésett érkezéséhez. A kocsi méreteit tekintve klasszikus kompakt: 4,53 méter hosszú, 1,83 méter a magassága és 1,6 méter a szélessége. A Tonale szinte minden formai eleme utalás korábbi sikermodellekre, úgymint a LED-es lámpák formája az Alfa SZ Zagatóra, vagy ugyanennyire erős stíluselem a látványos öt lyukkal gyártott keréktárcsája. Az orr-részen pedig természetesen a jellegzetes háromszögletű pajzsos maszk, a Trilobo található.
A kabintérben két digitális képernyő adja a műszerfalat: 12,3 col és 10,25 col méretben. Az Alfa ezen modelljének nagy újdonsága szoftveres oldalról, hogy már támogatja az interneten keresztüli – úgynevezett over-the-air (OTA ) – frissítéseket.
A motortérben újdonság, hogy az Alfa Romeónál először, hibridként is elérhető egy modell. Jelen esetben akár három féle változatban is. Alapként egy 1.5 literes turbós benzines egység, hétfokozatú duplakuplungos váltójához csatlakozik az elektromos hajtás. Ez a modell 130 lóerős és 240 Nm-es nyomatéka. (Az elektromos egység 15 kW-ot és 55 Nm-es nyomatékkal veszi ki a részét a teljesítményadatokból.) Egy fokozattal erősebb a 160 lóerős változat: ugyanazzal a belső égésű motoregységgel, ami ugyanakkor 30 lóerővel erősebb.
Akár zöld rendszámos is lehet mifelénk a harmadik variáns, amely egy konnektoros modell Q4 Plug-in Hybrid néven, amelyben az 1.3 literes belső égésű motort a hátsó tengelyen elhelyezett villanyegység is hajta, így összesen 275 lóerős teljesítményre képes. Tisztán elektromos hatótávolsága 80 kilométer, amelyet egy 15,5 kWh kapacitású akkumulátor tesz lehetővé.
Az Alfa egyelőre nem mondott le a gázolajos egységről sem, így bekerült a kínálatba a 130 lóerős és 320 Nm-es nyomatékú motorral szerelt dízelváltozat is, ami egy 1,6 literes egységet jelent.
Az Alfa esetében az összképet erősen meghatározó paraméter a vezethetőség is, ennek kapcsán az olaszok a szegmens legközvetlenebb áttételezésű kormányzását ígérik. A fékrendszert a Brembo szállítja, és független kerékfüggesztés növelheti a kanyarstabilitást, valamint a tájékoztatásuk szerint minden modell kap elektronikusan önzáró differenciálművet.
A modellnek mindenesetre olyan konkurensekkel kell majd felvennie a versenyt, mint az Audi Q3, a BMW X1 és a Mercedes GLA. A premier kapcsán a Tonale árairól még nem esett szó, és jövő tavaszig még várni is kell az első példányokra, amelyek Editione Speciale néven érkezhetnek.
Hat éven belül teljesen elektromos lesz az Alfa Romeo, a Lancia és DS márka
A Peugeot 508 PSE van annyira izgalmas újdonság, hogy egy statikus bemutatón is körbejárjuk. A francia cég a modell érkezése kapcsán tartott sajtóeseményt, amelyen nem csak a 360 lóerős plugint mutatták meg, de szó volt az elektromobilitási stratégiájukról is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.