Nagy baj lehet: továbbra sem tudni, miért állt le az európai GPS 24 műholdja
Az európai navigációs rendszer egyre pontatlanabbá válik: jelenleg 500 méteres tévedéssel dolgozik, ám ez bizonyos helyzetekben még mindig elfogadható.
Az európai navigációs rendszer egyre pontatlanabbá válik: jelenleg 500 méteres tévedéssel dolgozik, ám ez bizonyos helyzetekben még mindig elfogadható.
A finn miniszterelnök Juha Sipila szerint az oroszok blokkolták a GPS-jelet az ország északi részén, épp akkor, amikor a NATO hadgyakorlatot tartott. A problémát a polgári légiközlekedésben is észlelték.
A kínaiak az 1980-as évek óta dolgoznak azon, hogy az amerikai helymeghatározó rendszernek, vagyis a GPS-nek konkurenciát teremtsenek. Most már csak egy hajszál választja el őket ettől.
A Vodafone bejelentette, hogy elkezdték tesztelni a világ első légifogalmi irányítási drónkövető és biztonsági megoldását. A repülőgépek védelmére tervezett megoldás 4G és IoT technológián alapszik. Segítségével a véletlenszerű, vagy szándékos berepülések lesznek megelőzhetők olyan kritikus helyszínek közelében, mint a repülőterek, büntetés-végrehajtási intézetek és kórházak.
Az amerikai GPS-nél pontosabb helymeghatározást ígér az Európai Unió navigációs rendszere, ami a mai naptól él és használható.
Hamarosan elkezdődik a 112-es segélyhívó fejlesztése, így csökkenhet a kapcsolási idő, és kiépülhet a helymeghatározó rendszer is - tájékoztatta a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) kormányzati kommunikációs államtitkársága.