Ha minden a mostani, lineáris forgatókönyvek szerint megy tovább, azaz a vállalatok számára a profit és a növekedés marad a kizárólagosan meghatározó tényező, a fogyasztók pedig nem minimalizálják a fogyasztásukat, akkor a megoldatlan hulladékkérdés mellett hamarosan komoly nyersanyaghiánnyal is számolhatunk. Vélemény.
A nagyvárosok megteltek, valamit ki kell találni, hogy dugók és idegösszeomlás nélkül lehessen közlekedni. Egyszerre két irányban keresik a válaszokat: hogyan lehet a technológia fejlesztésével élhetőbbé tenni a közlekedést, és miként szoríthatjuk ki az autókat onnan, ahova egyszer már beengedték őket?
Forradalmi áttörés nem várható a megújulós energiatermelésben, a létező módozatok pedig megkerülhetetlenül korlátosak. Kiutat jelenthet az elektrolízises hidrogéntermelés, és fontos szerep juthat az áramtermelésben a kis, moduláris nukleáris erőműveknek.
Ahogy fut fel a megújuló energia termelése, úgy válik egyre égetőbbé a kérdés, hogyan tároljuk el azt a többletet, amit nem tudunk egyből felhasználni vagy továbbítani. Összeszedtük a már működő és a még fejlesztés alatt álló megoldásokat.
Hajlamosak vagyunk az elektromos mobilitásra mint egyfajta „alternatív üzemanyagmegoldásra” gondolni, pedig sokkal több annál. A legtöbb autógyártó az e-mobilitásban látja a jövőt, a fejlesztések többsége az elektromos modellekről szól, és napjainkra már egyértelműen látszik, hogy valóban megtörténik a váltás. Cikkünk szerzője szerint egyfelől összetett rendszerről van szó, másfelől egy, az eddig megszokottól eltérő gondolkodásmódról. Az energetika egyik legnagyobb mai kihívása, hogy megoldja az e-mobilitáshoz kapcsolódó feladatokat, ideértve a lokális energiatermelés megvalósítását, az autók töltéséhez szükséges villamoskapacitás biztosítását, valamint az igényeknek megfelelő töltőinfrastruktúra kiépítését. Az igazi áttöréshez azonban a gazdaság és a társadalom szereplőinek attitűdváltására is szükség van. Vélemény.
Nem csak a közlekedésben terjed az elektrifikáció, de otthonainkat is egyre kevésbé fogjuk valaminek az elégetésével melegen tartani. Szigetelés, légtechnika, hőszivattyúk hibrid rendszerek. Vajon hol állunk majd fűtésben 15 év múlva?
Négy hét múlva adják át a svájci Davosban az új, futurista jegyeket mutató InterContinental hotelt. A kör alakú, csillogó homlokzattal rendelkező épület úgy fest, mintha egy luxusűrhajó szállna le az alpesi domboldalba.