Többször feldöntötték, megrongálták, felgyújtották és végül ellopták – videón Anglia leginkább meggyötört forgalomcsillapító oszlopa
Igazságot az utca névtelen hősének.
Igazságot az utca névtelen hősének.
A budapestiek másfél év után visszakapták a Lánchidat – feltéve, hogy busszal, taxival, motorral vagy biciklivel próbálnak rámenni. A gyalogosok előtt 2023 őszén nyitják meg a hidat, a személyautók előtt talán többé már soha. A kormány azzal a feltétellel adott 6 milliárd állami forintot a felújításba, hogy a híd csak 1,5 évig lesz lezárva a gépjárműforgalom előtt. A jelek szerint azzal nem számoltak, hogy nem csak a saját tulajdonú és kormányzati autók gépjárművek.
Ha csökken az átmenő forgalom a kerületekben, azok egyszerre élhetőbbé is válnak ezáltal.
Budapesten is szóba kerülhet, ami Európában egyre több városban vagy belvárosban valóság: a harmincas övezet. Eddig az derült ki, hogy kevesebb a halálos baleset és a zaj, javulnak az emberi kapcsolatok.
A főpolgármester csütörtöki bejelentése 272 922 gyereket érint a fővárosban és az agglomerációban, 854 636-ot országszerte összesen. A főváros vezetése szerint nem okoz bevételkiesést az új szabályozás, számításaink szerint azonban ha csak a budapestieket és az akörül élőket vesszük, a főváros majdnem egymilliárdos bevételkieséssel számolhat havonta.
Fasort, széles járdákat alakítanak ki, könnyebbé teszik a gyalogosok lejutását. Az autóforgalom marad, de csillapított formában.
Két, túlbonyolított stratégia is foglalkozik azzal, hogyan csillapítsák a forgalmat a fővárosban, csak az marad ki, ezt hogy kívánják elérni. A korábbi hibákból pedig nem tanult az önkormányzat. Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnökének és Tóth Csaba, a csoport szakértői testületének tagjának véleménycikke.
Októberben indítja a budapesti Nagykörút komplex átalakításának tervezését a Fővárosi Önkormányzat. Van egy, a forgalomcsillapítást középpontba helyező elképzelésük az útvonal élhetőbbé tételéről, de szeretnének mindenkit bevonni a vitába, és azt remélik, ezzel az ellenzőket is könnyebb lesz meggyőzni.
Teljesen átszabták Belső-Erzsébetváros közlekedési rendjét, hogy csökkentsék az átmenő gépjárműforgalmat. A cél érdekében a megoldás jónak tűnik, de egyelőre problémákat tud okozni, mikor egyirányú utcákban szemből találkoznak autók.
Emberközpontú városrészt alakítana ki a kerületi vezetés a területen, de az autósok elsőre igen nehezen alkalmazkodnak az új közlekedési rendhez.
Parkolási korlátozások, visszaadott közterek: egy emberközpontúbb városrész kialakítása a cél. Három hónapos tesztidőszak következik.
Megfordított irányú és gyalogosbaráttá alakított utcákkal, forgalmas útvonalak sebességkorlátozásával teszteli a főváros és a kerületek, hogyan fogadják a helyiek a forgalomcsillapítási törekvéseket. Megforgatják például a Dohány, a Wesselényi utca és a Budafoki út irányát egy-egy szakaszon, így csak a helybe igyekvőknek lesz érdemes ide behajtani. A tesztidőszak október végéig tart, de a változtatásokat nem sietnek majd visszaalakítani.