Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#filmtámogatás

Kult Balla István

Herendi Gábor: „Ennek így biztos, hogy nem lesz jó vége”

Csütörtökön kerül a mozikba Herendi Gábor új, Futni mentem című filmje, amely az első igazi közönségfilm a mostanában kijött független produkciók között. Össze lehet-e hasonlítani a korábbi rekord-költségvetésű Kincsemet az új rekorder Most vagy soha! című filmmel? Tényleg egyfajta (független) aranykort jelez a rengeteg NFI-támogatás nélkül készült film? Meddig tartható fenn a NER-es támogatási rendszer? Interjú.   

hvg360 hvg.hu

Hajdu Szabolcs: „Mivel nem akarok megint szívességi alapon filmet csinálni, logikusan következik a külföld”

A mi generációnk a nemi és családon belüli szerepek elképesztő sebességű átalakulásának az áldozata – mondja Hajdu Szabolcs, akinek új filmjét, a Kálmán-napot március 14-én mutatták be a mozik. Az Ernelláék Farkaséknál filmmel indult a színdarabjait filmre adaptáló rendező párkapcsolati trilógiája, a mostani ennek a második része, a harmadik is idén kerül a mozikba.

Kult hvg.hu

Jönnek az állami pénzzel megtámogatott történelmi filmek

Interjút adott Gulyás Gergely miniszter, innen tudjuk, mi jön a mozikba majd valamikor. A Miniszterelnökséget vezető miniszter Heller Ágnesről is beszélt, szerinte a filozófus természetes közege a Farkasházy-féle szárszói találkozó vendégserege.

Kult Balavány György

Magyarországon a kisemberekről érdemes beszélni

Az óesztendő utolsó előtti napján debütált a tévében, de már fontos fesztiválokat megjárt a Félvilág című film, az azt körülvevő hype a rendezőn és a színészeken túl jórészt a forgatókönyvírónak szólt. Köbli Norbert szerint jó irány, hogy az új filmtámogatás a forgatókönyvekre fókuszál, de egy támogatói döntéshez ez önmagában kevés. Van-e magyar arculata az itt készült filmeknek? Születnek-e új megoldások a filmek eladásához? Nem lett volna jobb moziban vetíteni a Félvilágot? Interjú.

Vállalkozás MTI

A filmbevételek felét lenyúlja a Nemzeti Filmalap

Július 15-ével változott a filmek támogatási szabályzata. Ezentúl nem a finanszírozás arányait követve osztják el az egyes filmek bevételeit, hanem egységesen 50 százalék jut a film előállítójának, valamint a filmalapnak.