Egy új terv 100 eurós adót rakna a repjegyekre, de nem mindenkit érintene
Kevés embert érintene, de busás bevételt és számottevő kibocsátáscsökkentést hozhatna a gyakran repülők adója, ami egyelőre csak egy ötlet.
Kevés embert érintene, de busás bevételt és számottevő kibocsátáscsökkentést hozhatna a gyakran repülők adója, ami egyelőre csak egy ötlet.
Kielemezte a Virgin Atlantic annak a tesztrepülésnek az adatait, amire majdnem fél évvel ezelőtt került sor. Az eredmény ígéretes.
Akár 90 százalékkal is csökkenthető lehet a repülés karbonlábnyoma egy ürülékből előállított kerozinnal, azonban van egy komoly buktatója az elképzelésnek.
A Virgin Atlantic légitársaság Boeing 787 Dreamliner típusú gépe bizonyította: tisztán zöld üzemanyaggal is meg lehet tenni Európa és az Egyesült Államok között az utat.
A világon először teszteltek élesben 100 százalékban fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) működő hajtóművet Airbus A380-as óriásgépen. Iparági várakozások szerint az ilyen jellegű üzemanyag segítségével akár 85 százalékkal is csökkenthető lehet a kereskedelmi gépek hajtóművének szén-dioxid-kibocsátása.
A NASA és a Boeing együtt mintegy 1,15 milliárd dollárt – közel 400 milliárd forintot – fordítanak arra, hogy olyan repülőgépet tervezzenek, amely 30 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint a jelenlegi legjobb konstrukciók.