Az öt leggyakrabban adott béren kívüli juttatás közül csak kettő hasznos a dolgozók szerint
Mennyire félnek attól, hogy megszűnik a munkahelyük, és mit tehet a munkahely, hogy vonzó legyen a dolgozók számára? Erről készült egy nagyobb felmérés.
Mennyire félnek attól, hogy megszűnik a munkahelyük, és mit tehet a munkahely, hogy vonzó legyen a dolgozók számára? Erről készült egy nagyobb felmérés.
A járvány miatt megváltozott munkakörülmények arra kényszerítik a cégeket, hogy új módszerekkel próbálják magukhoz csábítani a képzett munkaerőt, illetve megtartani a régit. A figyelem anyagilag is megtérül.
A munkáltatói márkaépítés (az employer branding) az egyik fontos útja annak, hogy megtaláljuk és megtartsuk a kiváló szakembereket, lehetővé téve ezzel a vállalat növekedését.
Senki sem kívánja magának, hogy olyan ismerősökkel legyen körülvéve, akiket meglátva át kell osonnia az utca túloldalára. A cégeknek is eminens érdekük, hogy a náluk megforduló munkatársak ne haraggal váljanak el tőlük.
Közel ezer magyar fizikai dolgozót kérdeztek arról, mi motiválja őket, hogy a munkahelyükön maradjanak, és milyen bajok vezetnek a felmondásukhoz.
A változó piac miatt a cégeknek a termékeik jó reklámja mellett egyre több energiát érdemes fordítaniuk az “employer brandingre”, hogy a vállalat is minél hitelesebb és népszerűbb legyen a munkaerőpiacon. Amellett, hogy körüljárjuk a brandépítés előnyeit, mutatunk pár tippet arra is, hogy mire érdemes ügyelnie annak a cégnek, amelyik a munkavállalóit bevonja saját népszerűsítésébe.
Mit tehetnek a cégek, hogy magukhoz csábítsák és megtartsák a digitális világban jártas, élményekre és szabadságra vágyó fiatal munkavállalókat? Összegyűjtöttünk néhány hatékony módszert.
Számos iparágban többé-kevésbé megjósolható, hogyan alakul majd a piac 2020-ban. A HR szakma ugyanakkor nem tartozik ezek közé, a robbanásszerű változás ugyanis senkit és semmit nem hagy változatlanul még rövid távon sem.
A munkaerőhiány leküzdésében az egyik kardinális kérdés a dolgozók mobilitása. A Mc’Donalds ingyen szállást ad azoknak, akik a munkáért hajlandóak költözni.
A Z generáció tagjainak több mint harmada csupán néhány hónapot tölt munkahelyén, de összességében 70 százalékukat egy évnél tovább nem tudja megtartani a munkahely. Egyáltalán nem probléma számukra továbbállni, ha valamiért nem tetszik a munkahelyük. Viszont a nyelvtudásuk nekik is hiányos.