Több mint 100 ezer zöld rendszámos jármű közlekedik a magyar utakon
Négy év alatt nyolcszorosára nőtt a számuk.
Négy év alatt nyolcszorosára nőtt a számuk.
Az egyeztetéseket az uniós kereskedelmi biztos kezdeményezte.
Azok után, hogy az Európai Unió büntetővámokat vetett ki a Kínában gyártott elektromos autókra, Peking célzott megtorló intézkedésekkel reagálhat. Végigvesszük, milyen ellenintézkedésekre lehet számítani, és mi lehet ezekkel Kína célja.
Heteken belül lezárul az Unió vizsgálata, amelyet a kínai elektromosautó-gyártók állami támogatása miatt indítottak. Egy friss elemzés 15-30 százalékos védővám kivetésére számít, ami a dokumentum szerint még mindig nem lesz elég az európai piac megvédésére.
Akár négymillió forint támogatás is elnyerhető egy e-autóra, viszont kötelező lesz rá cascót kötni, és bár nem kizárt a lízingelés sem, ez praktikusan nem teljesíthető, azaz ugrik az áfa visszaigénylésének lehetősége is. Így pedig sokaknak már kevésbé vonzó az ajánlat.
Így garantálnák a kínai óriásnak a folyamatos keresletet.
Elárasztják az uniós piacot a mesterségesen olcsón tartott kínai elektromos járművek, ami előbb-utóbb az európai gyártók és beszállítók elsorvadásához vezet. Ursula von der Leyen ezért bejelentette, hogy az EU fellép a dömping ellen, és leszámol a kínai társaságok tisztességtelen versenyelőnyével. Épp akkor, amikor Orbán mindent egy lapra feltéve nekiállt ezen kínai társaságok összeszerelő üzemévé alakítani Magyarországot.
Az Ácson épülő akkumulátorokhoz szükséges katódok gyártásával foglalkozó gigaberuházás és a debreceni akkumulátorgyár magyarországi megépülése a kormány álláspontja szerint a munkahelyteremtést és az autóipar forradalmát hozza el. Szijjártó Péter szerdai bejelentése után hazánkban a kínai tőkétől függés egyre nő, eközben Európa többi országa is fokozza erőfeszítéseit a minél több gyártó vonzására, de igyekszik csökkenteni az ázsiai függést, ezzel együtt felvenni a versenyt az Egyesült Államokkal.
A töltés 12 óra, de a csere csak három perc. Így képzeli el az ausztráliai Janus Electric a nagy elektromos kamionok útközbeni feltöltését.
Saját pályáján versenyez a tehertrolival az akkumulátoros kamion Németországban.
A Fővárosi Közgyűlés szerdai döntése nyomán részben változnak a parkolási feltételek Budapesten: nagyobb kedvezményt kaphatnak az elektromos meghajtású járművek, a Rákóczi téri mélygarázsban pedig fizetni kell majd a parkolásért. Az erről szóló rendeletet 23 képviselő támogatta, 8-an tartózkodtak.
Éveken át szabálytalanul használt fel Magyarország egyes uniós támogatásokat, mert közlekedésfejlesztésre szánt uniós pénzekből fizettette olyan beruházások áfáját is, amelyet nem lett volna szabad. Az ügyben indított két eljárásban már alulmaradt Magyarország Brüsszellel szemben, most a harmadikról folyik a huzavona - írta szerdai számában a Világgazdaság.