Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#e-közigazgatás

Itthon Dercsényi Dávid

És mi mégis sorban állunk? Ezt kell tudnia az új e-ügyintézésről

Nagyot lépett előre a hazai e-közigazgatás azzal, hogy immáron egy oldal fogja össze azokat az állami intézményeket, amelyek digitális ügyintézést kínálnak. Elrettentő példák ugyan még vannak, de meglepően sok feladatot letudhatunk mostantól az interneten. Miközben az állam igyekszik felzárkózni a terület éllovasához, Észtországhoz, addig a magyar polgárok még idegenkednek az e-ügyintézéstől.

Tech hvg.hu

Ha van Ügyfélkapuja, most lépjen be, egy teljesen új rendszer fogadja

Ha minden igaz, az új évvel új korszak is kezdődik a magyar e-közigazgatásban. Az eddiginél jóval több ügyet intézhetünk majd a hivatalok személyes felkeresése nélkül, elektronikus úton. Ennek jegyében az az Ügyfélkapun belépve több újítás is fogadja az állampolgárokat és cégeket. Személyre szabható ügyintézési felülettel (SZÜF) újult meg a Magyarorszag.hu és teljesen átalakult például az a "hiteles elektronikus postafiók-szolgáltatás" is, amelyen a NAV-tól illetve más állami szervektől – ezután egyre nagyobb számban csak elektronikusan – érkező leveleinket látjuk.

Tech Balogh Csaba

Mit is talált fel Rogán Antal? És ki húzhat belőle hasznot?

Viszonylag ritka jelenség, hogy az informatikában semmilyen (el)ismert tapasztalattal nem rendelkező miniszter egyszercsak előálljon egy saját informatikai találmánnyal. Úgy tűnik, most ez történt, legalábbis papíron. Megnéztük, milyen szoros kapcsolatban állhat Rogán Antal a kétfaktoros autentikációval, és milyen következményekkel járhat kettejük barátsága.