A helyi közlekedési szervezet szerint 625 millió forintnyi dugódíjjal tartozik a magyar nagykövetség Londonban
A dugódíj 2003-as bevezetése óta 65 milliárd forintnyi tartozást halmoztak fel a londoni nagykövetségek.
A dugódíj 2003-as bevezetése óta 65 milliárd forintnyi tartozást halmoztak fel a londoni nagykövetségek.
Korábban Lázár János úgy nyilatkozott, hogy ahol drágább az autózás, ott az emberek áttérnek a tömegközlekedésre.
A Publicus mérése szerint egyébként a fővárosiak kétharmada – pártállástól függetlenül – autózna tovább, ha bevezetnék a német modellt.
Arra kéri a kormányt a főpolgármester, hogy tegyék ingyenessé az M0-ást.
Ugyanis a dugódíj egyfajta uniós kötelezettség, így lényegében mindegy, hogy a kormány mit akar, vagy mit nem akar, ez legfeljebb kommunikációs stratégia lehet.
A közlekedési múzeum vezetője szerint mihamarabb lépni kell a közlekedés megreformálása érdekében a fővárosban.
A Miniszterelnökség nem támogatja az ötletet. Az Országgyűlés elé kell vinni a kérdést.
Jelenleg törvény tiltja, hogy személyautók esetében pénzt szedjen az önkormányzat a közút használatért.
Igaz, hogy szerepel a Budapesti Mobilitási Tervben a dugódíj 2025-ös bevezetése, mondja a főpolgármester, de ez csak egy becslés. Előbb meg kell épülnie a szükséges infrastruktúrának.
Az 1-es villamos meghosszabbítására már 2025-ig sor kerülhet, a 2-es metrót viszont valószínűleg 10 éven belül nem kötik össze a HÉV-vel, és a 3-as és a 4-es metrót sem fogják egyhamar meghosszabbítani.
A budapesti behajtási díjról, amit még a Demszky Gábor-féle városvezetés önként vállalt be a 4-es metró megépítésért, egy tíz évvel ezelőtti európai bizottsági határozat és egy érvényes szerződés rendelkezik, azt nem a főváros akarja mindenáron bevezetni – mondta a főpolgármester csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.