Szabadulna a műanyagtól a Dove, ha tudna
Zöldül a népszerű szépségápolási márka. Bár az anyacége még mindig az egyik legnagyobb műanyaghulladék-termelő vállalat a világon, de legalább tesznek erőfeszítéseket, hogy előbb-utóbb ez ne legyen így.
Zöldül a népszerű szépségápolási márka. Bár az anyacége még mindig az egyik legnagyobb műanyaghulladék-termelő vállalat a világon, de legalább tesznek erőfeszítéseket, hogy előbb-utóbb ez ne legyen így.
#LikeAGirl, #GirlsCan, #SheDoesIt – nem nagyon lehet már úgy kombinálni a hashtaget és a girl szót, hogy a végén ne egy létező médiakampányt kapjunk, amely a lányok és a nők erejét, bátorságát, kitartását magasztalja. Egyre több feminista üzenetet használ fel a reklám- és divatipar, a femvertising jelensége pedig elkerülhetetlenül felszínre hoz számos dilemmát a társadalmi felelősségvállalással, a feminizmus népszerűsítésével, de főként a hitelességgel kapcsolatban.
A szépségipari termékeket gyártó cég ugyan törölte a közösségi médiába szánt kisvideós hirdetést, és elismerte, hogy hibázott, bocsánatot is kért, de a nyomokat már nem lehet eltüntetni.
A könnyen befogadható történeteket a cégek gyakran használják értékeik, vállalati kultúrájuk, jövőképük és termékeik bemutatásához. A történetek segíthetnek egy-egy brandet pozícionálni a piacon, márkahűséget építeni, vagy egyszerűen csak az ismertséget és az értékesítési számokat növelni. Hat vállalati példán mutatjuk be a sztorik felhasználását a márkaépítésben.
A reklámszakmának váltania kell, ha tényleg meg akarja érteni a nőket, sőt épp egy új korszak kezdetén állunk: szexizmussal és a nők tárgyiasításával ma már egyre kevésbé lehet bármit eladni. Főként az Y és a Z generáció várja el a márkáktól, hogy a profiton túl társadalmi hasznot is hajtsanak, közös ügyeinkben hitelesen szerepet vállaljanak. Nem véletlenül hódít a femvertising.
Vasárnap ünnepli a világ az apák napját, a Dove pedig egy igazán megható videóval készült erre az alkalomra: összegyűjtött pár videót a netről, ahol férfiak tudják meg a legkülönböző módokon, hogy apák lesznek. Mindezzel persze a férfiaknak szóló termékeiket reklámozzák, de meg kell hagyni, stílusosan. Zsebkendőt előkészíteni, mi szóltunk!
A Dove újabb érzelmes reklámmal kampányol, ezúttal az apává válást veszi célba.
A nők önismeretét, önbizalmát tesztelte a Dove a legújabb, "Válaszd a szépséget" kampányát bevezető akcióban, amelyben a nőknek maguknak kellett eldönteniük, hogy a szépeknek, vagy az átlagosoknak kijelölt ajtón mennek-e be egy épületbe.
Megható vagy vicces vagy forradalmi, ha ezeknek a kritériumoknak nem felel meg egy Super Bowl-reklám, akkor teljesen fölösleges volt kiadni azért a fél percért 4 és fél millió dollárt a hirdetőnek.
Szituációk minden életkorban, amikor az ember az apját szólítja: a Dove egyperces reklámfilmben foglalta össze ezeket a hol önfeledt, hol válságos, hol pedig egészen hétköznapi pillanatokat. Utólag is boldog apák napját!
A toronyhajú rajzfilmfigura, Marge számos felkérést kap a The Simpsonson túl. Reklámozta már a Dove "göndörtelenítő" hajszerét is, most a MAC kozmetikai vállalat arca lesz.
Sokkal csúnyábbnak látják magukat a nők, mint amilyenek valójában, ez pedig egyszerűen bizonyítható.