24.hu: Nehezen lehetett vízhez jutni, többen rosszul lettek egy szombati koncerten Budaörsön
Az italpultok előtt hosszú sorok kígyóztak, egy félliteres ásványvíz pedig 1999 forintba került.
Az italpultok előtt hosszú sorok kígyóztak, egy félliteres ásványvíz pedig 1999 forintba került.
Nagy a készülődés a budaörsi repülőtéren, ahol a hétvégén haditechnikai bemutatót rendeznek. A múlt és a jelen harci eszközei közül már több is megérkezett a helyszínre. Mutatjuk.
Két év után végre megjelent az állam pályázata az értékes területre.
Jó kormányzati kapcsolatokkal rendelkező cég vette át a tönkrement Magyar Repülő Szövetségtől a budaörsi reptér üzemeltetését, kérdés, ez miért éri meg nekik a jövőben. A vitatott körülmények között megszűnt szakszövetség helyét átvevő szervezet vezetőjének is ismerősen cseng a neve, ő Tuzson Bence államtitkár testvére.
Meghosszabbították a mandátumukat a budaörsi reptéren, ahol a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. fél év alatt sem volt képes lebonyolítani az üzemeltetési pályázatot.
Csütörtökön került új kézbe a budaörsi reptér: a vagyonkezelő visszavette az állami tulajdonú ingatlant a Magyar Repülő Szövetségtől és átadta egy olyan körnek, amely már Rogánt és Habonyt is szállította helikopteren. Az átadás nem ment zökkenőmentesen, a hvg.hu úgy tudja, jogi vitába torkollt a stafétaátadó procedúra. A repülő szövetség ugyanis nem írta alá a kiebrudalásukról szóló jegyzőkönyvet.
Több évtized után a Magyar Repülő Szövetség csütörtökön kivonul a budaörsi reptérről, az üzemeltetést pedig az a cég veszi át, amely ugyanazok tulajdonában van, mint a Rogánék helikopteres útját is intéző Fly-Coop – tudta meg a hvg.hu. Egyesek szerint bejött a papírforma azzal, hogy pályázat nélkül kerül a Habonyt is reptető családi cégcsoporthoz az ország második legnagyobb reptere. Az állami vagyonkezelő szerint viszont mindez csak átmeneti, a végleges üzemeltetésre pályázatot fognak kiírni.
Kénytelen volt felmondani a Magyar Repülő Szövetséggel meglévő szerződését a vagyonkezelő, és visszavenni a budaörsi repülőtér üzemeltetését – állítja az MNV a hvg.hu által feltárt ügyben. Szerintük ugyanis a sportszövetség nem tett eleget vállalt kötelezettségeinek, ráadásul jelentős tartozásuk is van a vagyonkezelő felé. A reptér működését garantálják, először ideiglenes üzemeltetőt választanak, majd pályázatot írnak ki.
Totálisan bizonytalanná vált a budaörsi repülőtér helyzete, miután az állami vagyonkezelő ki akarja tenni az azt üzemeltető Magyar Repülő Szövetséget – tudta meg a hvg.hu. Innen indulnak a katasztrófavédelem, a rendőrség gépei, a műtéti szervszállítások, sok bérlő cégnek pedig a megélhetése függ az ország második legnagyobb légi központjától. Máris elkezdődtek a találgatások, vajon kié lesz a működtetés joga, az esélyesek közt emlegetik a Rogán Antal és Habony Árpád elhíresült helikopterezését bonyolító céget is. A Fly-Coop vezetője erre reagált is, majd az utolsó pillanatban letiltotta nyilatkozatát.
Hatalmas érdeklődésre tett szert egy videó, amely egy több mint tíz évvel ezelőtt leselejtezett – azóta magántulajdonba került – MiG-21 típusú harcászati elfogó-vadászrepülőgép hajtóműindítását mutatja be a budaörsi repülőtéren. A Facebookon heves vitákat váltott ki a kisfilm, miután a felvételeken kivehetőek olyan berendezések, melyek fegyverzetnek minősülnek. Persze, az is szóba került, hogy a MiG-21-esektől az állam bagóért szabadult-e meg, és ha a privát cég hadászati célra értékesíti tovább a gépeket, mit szólnak hozzá a gyártó oroszok.
Kisrepülő szenvedett balesetet leszállás közben Budaörsön.