Vállalkozás hvg.hu 2018. április. 25. 09:44

Megint befutó lett a Rogánt és Habonyt helikoptereztető cég

Meghosszabbították a mandátumukat a budaörsi reptéren, ahol a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. fél év alatt sem volt képes lebonyolítani az üzemeltetési pályázatot.

Tavaly augusztusban megírtuk, hogy a vagyonkezelő visszavette az akkor még állami tulajdonú budaörsi repteret a Magyar Repülő Szövetségtől (MRSZ), állítólag azért, mert az MRSZ a vagyonkezelő felé 53 milliós tartozást halmozott fel. Az MRSZ szerint ugyanakkor a reptérre költött ráfordításaikat a vagyonkezelő nem vette számításba. Az üzemeltetést az Aeroglobe Kft. kapta első körben 180 napra, mely már rég lejárt. Most újra az ő mandátumukat hosszabbították meg év végéig.

Az Aeroglobe Kft. légi szállítással foglalkozó vállalkozás Jakab Ernő és fia, Jakab Tamás  tulajdonában van, és az ő cégük az a Fly-Coop Kft. is, mely – állítólag barterben – Rogán Antalt és feleségét utaztatta egy vidéki celeblagzira, de Habony Árpád is az ő helikopterükkel repül. A Népszava értesülései szerint a Fly-Coop tavaly decemberben elnyerte az Állami Egészségügyi Ellátó Központ 571 millió forintos tenderét. Ez alapján vállalták, hogy  folyamatosan rendelkezésre áll két olyan repülőgép, amely két órán belül fel tud szállni, hogy donorszervet, orvoscsoportot szállítson. A repülésekért óradíját fizetnek, de emellett havonta 25 millió forintot rendelkezésre állási díjként utalnak. Az Aeroglobe-bal egyébként közösen alapított év elején közös céget Hun-Jet néven a kormány kedvenc biztonsági cége, a szintén a légi bizniszben utazó Valton.

A hvg.hu értesülései szerint augusztusban jogi vitába torkollt a staféta átadása, a repülő szövetség ugyanis nem írta alá a kiebrudalásukról szóló jegyzőkönyvet, mivel számukra sok volt a tisztázatlan kérdés. A két szervezet között peres eljárás is zajlik. Az Aeroglobe ideiglenes mandátumát a vagyonkezelő szerint azért hosszabították meg, mert a repülőtér működtetési pályázatának előkészítése még mindig nem zárult le. A Népszava megkérdezte az MNV-t, milyen eljárást alkalmaztak, volt-e verseny, milyen érvek szóltak az Aeroglobe tavalyi kiválasztása mellett, de nem kaptak választ.