Kína már Japánt is megelőzi, a világ legnagyobb autóexportőre lehet idén
Olyan versenyelőnyben vannak az elektromos autók és akkumulátorgyártás szempontjából, amivel nehéz lesz mit kezdeni.
Olyan versenyelőnyben vannak az elektromos autók és akkumulátorgyártás szempontjából, amivel nehéz lesz mit kezdeni.
Ezt közölte a Nikkei kicsit szomorúan állapítva meg, hogy épp Japánt taszította le a trónról Kína az első negyedévben. Miért? Mert Kína villámgyorsan tör előre az elektromos autók gyártásában és exportjában, és jelentős mértékben tudta növelni eladásait Oroszországban, amelyet szankciók sújtanak Putyin Ukrajna elleni agressziója miatt.
Az USA és az Egyesült Királyság a két legnagyobb felvevőpiacuk.
Gyakorlatilag innen szolgálják ki a világpiacot szabadidő-autóikkal.
Alapvetően csak Kínának szánták a legkisebb bajor limuzint, de most kiengedik a világba.
A múlt évben 9851 használt személyautót exportáltak Magyarországról, de az általános vélekedéssel szemben elsősorban nem nyugat-európai autókereskedők a vevők. A KSH adatai azt mutatják, hogy a kivitel fő célországa Szerbia.