Hitelből akadálymentesítené a 2-es metrót Karácsony, de ehhez a kormány engedélye is kell
A beruházás 21 milliárd forintba kerülne, finanszírozója pedig az Európai Fejlesztési Bank lenne.
A beruházás 21 milliárd forintba kerülne, finanszírozója pedig az Európai Fejlesztési Bank lenne.
Az intézmény felújítása nem rég fejeződött be több mint tízmilliárd forint uniós támogatás felhasználásával, ám a liftre május óta nem kapnak engedélyt.
A világon minden hatodik ember él valamilyen fogyatékossággal, és ugyanennyi időskorú használ digitális eszközöket, termékeket, szolgáltatásokat – már ha tud. Az égető hiányosságokat most mindenképpen pótolni kell, hiszen 2025 júliusában hatályba lép az akadálymentességi szabályozás Magyarországon is. A szakértő szerint az akadálymentesítésben üzleti lehetőségek is rejlenek, hiszen potenciális ügyfelek széles körét tudják bevonzani az időben kapcsoló vállalatok. Persze ugyanígy el is veszíthetik őket.
Az amerikai TIME magazin idén is összeállította az év 200 legjobb találmányának listáját. Az akadálymentesítés és a kisegítő lehetőségek terén bőven van miből válogatni. Nézzék az idei év legizgalmasabbjait azon eszközök közül, melyek megkönnyítik az idősebb vagy elesettebb emberek (és családtagjaik) életét.
Egy olyan hatékony eszközkészletet kapnak hamarosan a Microsoft 365 csomag használói, amely segít az alkotóknak könnyebben hozzáférhető, áttekinthetőbb tartalmakat készíteni, s mindezt kevesebb erőfeszítéssel, mint eddig.
Így akár kettővel korábbi metrót el lehet érni a Deák Ferenc téren.
A most átadott M3-as metróállomásokat is lifttel, illetve ferde lifttel szerelte fel a főváros, de öt évvel ezelőtt Tarlós István még azt magyarázta, nincs szükség liftre, mert csak sorban állnának előtte az emberek, miközben alacsonypadlós buszokkal hamarabb odaérnének.
Becslések szerint ma fél és egymillió közé tehető azon magyar felhasználók száma, akiknek problémát jelenthet a mindennapokban a honlapok használata, ezért is lenne fontos, hogy a weboldalakat kezelők tudatosabbá váljanak. Merthogy az aktuális helyzetkép azt mutatja: a fejlesztők és üzemeltetők nem gondolnak a gyengébben látókra.
A BMW-hez tartozó brit márka újdonságát kifejezetten kerekesszékesek által történő használatra optimalizálták.
Kizárólag Stockholmban és New Yorkban használnak hasonló megoldást. A 3-as metró egyes állomásian máshogy nem lehetett megoldani a metrómegállók akadálymentesítését.
A metróvonalat annak idején úgy építették, hogy ha egyszerűen lifteket építenének beléjük, az lehet, hogy lakóházak földszintjén érne a felszínre.
Szeptember 19-től a látássérült nézők számára különleges formában mutat be egyes műsorokat a csatorna.