A metróvonalat annak idején úgy építették, hogy ha egyszerűen lifteket építenének beléjük, az lehet, hogy lakóházak földszintjén érne a felszínre.
A hármas metró felújításának egyik fontos része az akadálymentesítés, azonban az alagutak olyan mélyen futnak, ráadásul nem is feltétlenül közutak, hanem akár lakóépületek alatt, hogy sok megállóban nem egyszerű elérni azt a célt, hogy a mozgássérült utazók is egyénileg, a BKV munkatársainak segítsége nélkül közelíthessék meg az állomásokat. Ezért svéd mintára az egész kontinensen szokatlannak számító megoldást találtak ki – írja a Magyar Építők portálja. A cikket a Telex vette észre.
Hat megálló esetében a problémát úgy oldják meg, hogy
ferdepályás felvonókat, azaz gyakorlatilag a mozgólépcső mellett futó, felszín alatti siklókat építenek.
A Semmelweis Klinikák, a Corvin-negyed, a Kálvin tér, a Ferenciek tere, az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar megállóknál így tehát Magyarország első ferdeliftjei épülnek majd meg. A portál egy stockholmi metrómegálló ferdeliftjének működésével mutatta be a koncepciót:
Minderre azért lesz lehetőség, mert a régi, elbontott mozgólépcsők között nagyobb térre volt szükség, mint az új szerkezetek között, ráadásul az új mozgólépcsők a cél érdekében valamivel keskenyebbek is lesznek.
Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: