Budapest-bérletek vs. agglomerációs járatok: Ki fizet kinek, és pontosan miért?
Vitézy Dávid szétszálazta, hogyan működött eddig a fővárosi és az agglomerációs közlekedést összekötő bonyolult megállapodás.
Vitézy Dávid szétszálazta, hogyan működött eddig a fővárosi és az agglomerációs közlekedést összekötő bonyolult megállapodás.
Karácsony Gergely Lázár János ötletére, miszerint kivonulnának a fővárosi közlekedésből, pár nappal ezelőtt azt mondta, reméli, hogy ez csak egy vicc.
A legjobb az egészben, hogy az anyagot összeállítók nemcsak a problémákat, hanem a lehetséges megoldásokat is vázolják.
A főváros addig kapja a havi 500 milliós összeget, ameddig nem születik meg az elővárosi közlekedés átvételéről szóló végleges megállapodás. Az összeg várhatóan csak a költségek felére lesz majd elegendő, de a kormány megígérte Tarlósnak, hogy később elszámolnak a pénzzel.
Tarlós István elemében a Magyar Nemzetben: Habonyozik, Lázározik, Orbánnak odaszólogat, és kitér arra, hogy nem tagja a Fidesznek.
A főpolgármester szerint Orbán Viktor bizalmasa csak “jószolgálati feladatot” próbált ellátni a Városházán, de nagyon szórakoztatóan hárította az arra vonatkozó kérdéseket, hogy ez pontosan mit jelent, és miért pont Habony véleménye érdekelte az agglomerációs közlekedésről.
Hamarosan 300 ezer autót kitilthatnak az utakról, ha rossz a levegő a fővárosban, idén hetven fontos útvonalat újítanak fel, 2019 nyarán már használható lesz a felújított 3-as metró, az önkormányzati autonómia pedig nem áll valami erősen napjaink Magyarországán – mondta Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján.
A változás a szentendrei, a gödöllői és a ráckevei HÉV-et érinti. Hétfőn a fejlesztési tárca államtitkára az agglomerációs települések vezetőivel tárgyalt a Budapest határain átívelő tömegközlekedés államosításáról.
Bár jelenleg pozitív hangvételű egyeztetések zajlanak az agglomerációs tömegközlekedésről az állammal, a főváros, ha kell, be tudja dobni például a következő ötleteket: dugódíj a Volán-buszokra, behajtási díj a MÁV-nak – mondta Tarlós István. A főpolgármester szerint az utasok semmit sem éreznek majd abból, hogy az agglomerációs közlekedés üzemeltetését átveszi az állam.
A főváros nem tudja biztosítani a továbbiakban az agglomerációs tömegközlekedést, a közgyűlés úgy döntött, hogy legkésőbb március végéig tartja fenn a szolgáltatást.
A főpolgármester elsősorban Lázár Jánosnak arra az állítására kívánt reagálni, amely szerint a főváros 12 milliárd forinttal tartozik a MÁV-nak, de Orbán Viktor is szóba került.
A MÁV tehet javaslatot az elővárosi közlekedés kiterjesztésére, mondta Lázár János a Kormányinfón.