22 érdekes tény, amit nem tudott a Tesláról
Ki alapította a céget? Mi lett volna a Model 3 neve? Hány embert foglalkoztat a Tesla? Mekkora a fizetése Elon Musknak? Íme, néhány érdekes tény, amit csak kevesen ismernek.
Ki alapította a céget? Mi lett volna a Model 3 neve? Hány embert foglalkoztat a Tesla? Mekkora a fizetése Elon Musknak? Íme, néhány érdekes tény, amit csak kevesen ismernek.
Az év második felében annyi autót gyártanának le, mint egész 2015-ben.
Elképesztő tempót diktál a Tesla, illetve az elektromos és hibrid autók piaca; a gyors növekedést az eladott darabszámok mellett az is jól mutatja, hogy az idény nyáron már ötször annyi elektromos töltőkút működött világszerte, mint egy évvel korábban.
Miért venne valaki középkategóriás benzinmotoros autót nagyjából ugyanannyiért, mint amennyiért most már egy gyakorlatilag nulla vagy elhanyagolható fenntartási költségű elektromos autó kerül? Úgy tűnik, túljutott a billenőponton az elektromos autók piaci térnyerése, és elérhető közelségbe került a korábban csak vizionált utcai hatalomátvételük – a világ fejlett részeiben mindenképpen. Ha ennek okaként egyetlen tényezőt kellene megnevezni, mi a lítium-ionos akkumulátorra szavaznánk. Természetesen a Tesláéra.
11 évesen adta el az első szoftverét, ma pedig róla szól nem csak a jövő autógyártása, hanem az első emberi Marsra-szállás is.
A Teslának egyszerre nem lesz hatnál több modellje a kínálatában - írja a Yahoo! Finance hírportál.
Egyesek Steve Jobshoz és Bill Gateshez hasonlítják, mások csak pusztán "iparági látnoknak" emlegetik. A PayPal elektronikus fizetési rendszer eladásából gazdagodott meg. Cégeivel belevágott az elektronikus autók nagyszériás gyártásába, a kereskedelmi űrhajózás meghonosításába, napelemes rendszerek széleskörű elterjesztésébe. Elon Musk dollármilliárdos nem kispályázik: szerinte úgy védhetjük csak ki az emberiségre leselkedő veszélyeket, ha rövid időn belül más bolygókat is meghódítunk.
Február elején még visszás cirkuszi hangulatot keltett a New York Times a Tesla S-modellje körül, az első negyedéves jelentések szerint viszont az eddig masszívan veszteséges elektromos sportautógyártó nemcsak, hogy átjutott a billenőponton, jelenleg a GM-et és a Nissant is verik a piacon. A tőzsdenyitás előtt ötödével ugrott feljebb a cég részvényeinek ára.