Mindig is kíváncsi volt, hogyan megy át a Panama-csatornán egy hajó? Itt van róla egy timelapse videó
Alig 50 másodperc, mégis mennyi látnivaló!
Alig 50 másodperc, mégis mennyi látnivaló!
Egyre kevesebb az eső Közép-Amerikában, így mind kevesebb vízzel kell beérnie a Panama-csatornának, amely 13 ezer kilométerrel rövidítette meg a tengeri utat, hiszen korábban meg kellett kerülni a Horn-fokot, ahol a viharos vizeken sok ezer tengerész veszítette életét.
A hidraulikus technológiákat az élet rengeteg területén használják: alapvetően egy mechanikus megoldásról van szó, amelyet azonban fel lehet vértezni a digitalizáció eszközeivel is.
Az olajcégek egy része nem küldi be a tankereit a háborús övezetté vált Hormuzi-szorosba, mások csak cirkálók kíséretében merészkednek oda. A világ többi jelentős vízi útvonalán is komoly átalakulások zajlanak.
Leeresztették pénteken a Panama-csatorna Miraflores zsilipcsatornáját, hogy a karbantartási munkálatok részeként megtisztítsák. Az Atlanti- és a Csendes-óceánt összekötő, 77 kilométeres mesterséges vízi út 103 éve készült el, évfordulóját augusztus 15-én ünneplik Panamában. Becslések szerint a csatorna építése során 27 500 ember vesztette életét.
Hétfőn kezdik meg a Panama-csatorna riválisának szánt nicaraguai csatorna építését.
Az első világháború kitörése után nem sokkal, 1914. augusztus tizenötödikén vált lehetővé, hogy az Atlanti-óceántól a Csendes-óceánhoz egy egész földrész megkerülése nélkül átjuthassunk hajóval. Nemrég jelentette be Nicaragua, hogy ott is építenek egy „második Panamát”.
Egy kormányzati illetékesekből, üzletemberekből, illetve egyetemi tanárokból álló nicaraguai bizottság elfogadta a tervezett Nicaragua-csatorna 270 kilométeres javasolt nyomvonalát. A beruházás a valaha volt egyik legnagyobb infrastrukturális projekt lesz – feltéve, ha tényleg elkészül. A projekt hihetetlen összegbe kerül, emellett környezeti és jogi aggodalmak is övezik.
Felfüggesztette a Panama-csatorna szélesítésének gigantikus munkálatait a kivitelező nemzetközi konzorcium - közölte szerdán Jorge Quijano, a csatornát üzemeltető cég vezetője, megerősítve, hogy a döntés hátterében egy pénzügyi vita áll.
Leállhatnak a Panama-csatorna kiszélesítésének gigantikus munkálatai, miután a kivitelező nemzetközi konzorcium az építkezés felfüggesztésével fenyegetőzött, mert szerinte a csatornát üzemeltető vállalat nem tesz eleget fizetési kötelezettségének.
A panamai külügyminiszter szerint a kínaiak által Nicaraguába tervezett, Közép-Amerikát átszelő csatorna nem vetélytársa a Panama-csatornának, mivel ezt a vízi útvonalat jelenleg épp bővítik. Ráadásul a másik amerikai országba tervezett csatorna megtérülése sok időt venne igénybe, a Panama-csatorna pedig már kész van.
A panamai hatóságok kábítószerre gyanakodtak, de a hajón cukrot és fegyvereket találtak.