Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#Nielsen_piackutató

Vállalkozás hvg.hu

421 milliárdot hagyunk a boltokban az ünnepi időszakban

Tavaly decemberben 223 milliárd forint értékben vásároltak a magyar fogyasztók a hazai kiskereskedelemben, ami az éves összforgalom 10%-a, és 3%-kal több, mint egy évvel korábban. A magyarok 83%-a karácsony előtt 1-2 héttel vásárolja meg ajándékcsomagjait, jellemzően családtagok számára, derül ki a Nielsen kutatásából.

Vállalkozás Németh András

Amíg sok vevő megtapogatná, megszagolná, amit vesz, nem kell temetni a boltokat

Magyarországon, ahogy a térség és világ többi országában is, látványosan nő a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) – például élelmiszerek, illatszerek, vagy háztartási vegyi áruk – online forgalma, de a jövő leginkább a többcsatornás értékesítésé – véli Kurucz Péter, a Nielsen piackutató kereskedői kapcsolatok igazgatója. A szakember szerint jó ideig még nem tűnnek el a hagyományos boltok.

Kult Bicsérdi Ádám

2017-ben a hiphop átvette az uralmat a rockzene felett

Nyilvánosságra hozták a Nielsen hagyományos évösszegző elemzését az amerikai zenefogyasztási szokásokról. Kiderült, hogy 2017 volt az első olyan év, amikor a hiphop lett a legnépszerűbb műfaj, a gitárzene pedig inkább az underground műfajokhoz közelít.

Gazdaság hvg.hu

Nem minden az ár: vásárolunk nemzeti büszkeségből is

Furcsa vagy sem, de nagyrészt ugyanazért veszünk lokális, mint globális terméket: ár/érték arány, ismertség, jó tapasztalatok stb. De azon azért volna csodálkozni való, hogy a márkák származási helye képes lehet jobban befolyásolni a vevői döntést, mint az ár vagy a csomagolás. A Nielsen globális felmérésében mi vagyunk azok, akiknek a döntésben az átlagosnál fontosabb lehet a nemzeti büszkeség.

Gazdaság MTI

Csökkent a fogyasztói bizalmi index

Magyarországon az első negyedévi javulás után kis mértékben, 43 pontról 41-re csökkent a fogyasztói bizalmi index a második negyedévben, de még így is 11 ponttal magasabb az egy évvel korábbinál - közölte a Nielsen piackutató szerdán.

Vállalkozás MTI

Leragadnak az ismert márkáknál a vásárlók

Minden második megkérdezett magyar fogyasztó támogatja azt, hogy az ismert márkák alatt tevékenykedő gyártó vállalatok újdonságokkal bővítsék a kínálatukat - közölte az innovációk piaci fogadtatására vonatkozó globális felmérése alapján a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat kedden.

Gazdaság MTI

A magyarok többsége magyar terméket vásárol

Tízből hat fogyasztó tartja fontosnak, hogy amikor élelmiszert vásárol, akkor magyar terméket válasszon, közülük egyharmad a jó minőséget, egyötöd a hazai áru egészséges voltát jelölte meg döntése fő okának - derül ki a Nielsen piackutató felméréséből.

Vállalkozás MTI

Drágábban veszünk kevesebb ételt

Értékben 3 százalékkal nőtt, mennyiségben viszont 2 százalékkal csökkent az élelmiszerkereskedelem forgalma Magyarországon a második negyedévben - közölte a Nielsen piackutató intézet kedden.