Éppen tíz éve, hogy Helsinkiből megérkezett Ferihegyre a fizetésképtelenné vált Malév utolsó járata. A Boeing 737-es landolása törte ketté azt az álmot, hogy Magyarország fenn tud tartani egy nemzeti légitársaságot.
Több mint öt évvel a Malév után a nemzeti légitársaság állami pénzből életben tartott, masszívan veszteséges egykori leányvállalata kerülhet az Európai Bizottság látókörébe. Ha törvénytelennek nyilvánítják az állami támogatást, az a Malév GH végét jelentheti.
A cég hivatalosan azóta sem szűnt meg, a legtöbb dolgozó elhagyta az országot, a fapadosok kitöltötték a Malév után hagyott űrt, az ellenben nem valószínű, hogy egyhamar lenne új nemzeti légitársaság. Igaz, gazdasági szempontból nem is hiányzik igazán.
Százmilliós összegeket fizethetnek vissza a bankok az utazási irodáknak, miután négy és fél évvel a Malév csődje után precedenssel is felérő győzelmet aratott a K&H Bank ellen az STA Travel utazási iroda – írja a szerdai Népszabadság.
Nem érkezett ajánlat a Malév nemzetközi szövetséggel szembeni követelésére, ezért a pályázatot a felszámoló újból meghirdette változatlan feltételekkel.
Boszniában tudják, hogy ha életképtelen az ország büszkesége, hogyan lehet újra felszállni. Új céget hoz létre egy német vállalat, az államot nem engedi be a cégbe, nemsokára elindulnak 2 géppel.
Több érdekes, új adalék is nyilvánosságra került a Malév 2010-2011-es agóniájával kapcsolatban, miután az eddig titkolt iratokat egy civil szervezet kiperelte a fejlesztési minisztériumtól. Bár ezek a dokumentumok nem változtatnak sokat a patinás légitársaság csődjének főbb mozzanatain, mégis betekintést adnak az eddig elbújtatott folyamatokba, sokat finomítva a történeten. A pénzügyi helyzet rendezéséről szóló anyagok arról tanúskodnak, hogy az utolsó évek vergődése nem egészen úgy zajlott, ahogy az akkoriban látszott.
Kisebbségi tulajdonosként a kormány szívesen beszállna egy új nemzeti légitársaság megalakításába – írja a fejlesztési minisztérium közlése alapján a Napi Gazdaság.
A becsődölt Malév utolsó gépére január 6-ig lehetett ajánlatot tenni, de a felszámoló tájékoztatása szerint ezúttal sem érkezett be ajánlat – írta csütörtöki számában a Világgazdaság.