Újabb drágulást fog a kormány az EU-ra – most éppen az útdíjak drasztikus emelését
Uniós jogharmonizációval takarózik a kormány az útdíjrendelet 30-40 százalékos drágulást hozó módosítása kapcsán.
Uniós jogharmonizációval takarózik a kormány az útdíjrendelet 30-40 százalékos drágulást hozó módosítása kapcsán.
Leállhatnak az ellátási lánc kulcsszereplői, mert a fuvarozók nem jutnak üzemanyaghoz. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete az ársapka végfelhasználókra való kiterjesztését kéri.
Közfeladatot ellátó státuszt a sofőröknek, és a többi ágazathoz hasonlóan kedvezményeket kér vállalkozóinak a két fuvarozói szervezet. A szakmai érdekképviseletek szerint megroppant a szektor.
Szigorúan ellenőrzötten, de szükség esetén rövidebb ideig tarthat a karantén a kamionsofőrök esetében. A határok lezárása eddig sem akadályozta az áruszállítást, de a bevezetett kéthetes karantén mindenütt a nemzetközi ellátó láncot veszélyeztette, ezt tették most rugalmasabbá.
A hatósági karantén szabályai alól nem akarnak kibújni, de az időintervallumot a megrendelések teljesítéséhez igazítanák a fuvarozók, hogy ne álljon le teljesen a nemzetközi szállítás. Most az operatív törzs döntésére várnak, a teljes biztonságot az egységes európai szabályozás oldaná meg.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete szerint azonnali fuvardíjemelés szükséges a magyar fuvarozók túléléséhez.
Hiába óriási a sofőrhiány, és a törökök jönnének, a minisztérium egyáltalán nem tervezi, hogy megkönnyítse a foglalkoztatásukat. A magyar fuvarozók legfeljebb szerb vagy ukrán sofőrben gondolkodjanak, az uniós állampolgárokon kívül.
Szemlére rendelte be azt a buszt az illetékes hatóság, amelynek kopott gumijáról fóti szülők posztoltak képet az interneten. Az érintett cég vezetője közben állítja: a szülők fújják fel a dolgot, a média meg ráugrott. A szakértők azt javasolják: aki buszútra bérel járművet, ne a legolcsóbb ajánlatot keresse. Elmondjuk, mekkora összeg alatt legyen gyanús a fuvarozók ajánlata.
Burgenlandba exportálta a kamionsofőrök egyik fontos továbbképzését egy magyar társaság. A határtól 30 kilométerre minden magyarul folyik, csak éppen van egy nagy különbség: az ott megszerzett képesítést praktikusabbnak tartják, könnyebb levizsgázni az anyagból, és Nyugat-Európában jobban elfogadják.
Calais kikötőjében tömegével próbálnak felszökdösni a Nagy-Britanniába tartó kamionokra a menekültek, de nincs ez másképpen Patrasban sem. Veszítenivalójuk mindenhol a kamionosoknak van, mert ha nem szúrják ki időben a potyautast, hatalmas büntetésekre készülhetnek. A sofőrök tehetetlenek, a hatóságok pedig vagy nem veszik komolyan az ellenőrzéseket, vagy összejátszanak az illegális bevándorlókkal. Sofőrök meséltek kalandjaikról a hvg.hu-nak.
A kormány szerint minden rendben van, az autópálya-kezelő a hibák visszajelzésére szólította fel a fuvarozókat, az érintettek viszont az első heti tapasztalatok alapján az e-útdíj rendszer azonnali felfüggesztését javasolták. Szerintük a félremérések miatt máris több mint 100 milliós kár érte őket.
Az e-útdíj nemcsak brutális költséget jelent, de ráadásul előre kell fizetni. Van olyan cég, melynek a hússzorosára nőhetnek az ez irányú kötelezettségei. Amennyiben a tranzitfuvarok zöme is elkerüli az országot, a kormány által tervezett bevételek sem teljesülnek. A fuvarozók még tárgyalnak, a kormány ellentételezést ígér.