Csütörtökön indul az idei balatoni Kékszalag vitorlásverseny, még lehet nevezni
Mintegy 550 hajót és csaknem 2800 versenyzőt várnak Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenyére, az 56. Kékszalag Nagydíjra.
Mintegy 550 hajót és csaknem 2800 versenyzőt várnak Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenyére, az 56. Kékszalag Nagydíjra.
Sok tekintetben a legek rendezvénye a balatoni Kékszalag vitorlásverseny: az idén július 18-án kezdődő tókerülő viadal Európa legrégebbi, leghosszabb távú és legtöbb résztvevőt vonzó vitorlásversenye, s a hajók útját vagy néha állását ezrek követik a partól is. Eddig az okozott gondot, hogy a távolból nehezen lehetett megállapítani, ki hol tart – ezen segít a Magyar Telekom 5G-s, drónos, streamingelős megoldása.
„Jól alszom, mert transzparens céget vezetek” – mondja Kalocsai Zsolt, az RSM Hungary könyvvizsgáló cég tulajdonos-ügyvezetője, aki szerint a magyar gazdaság hullámvasútként rohan kiszámíthatatlanul, a költségvetés állapota miatt most biztosan nincs lehetőség lazításra.
A hajó a tihanyi kikötőnél borult fel. Senkinek sem esett baja.
A címvédő haladt át idén is először a célvonalon, de nagyon szoros befutó volt Balatonfüreden.
A Christophe Peclard kormányozta svájci Safram futott be elsőként a balatonfüredi célba az 50. Kékszalag Erste Nagydíjon csütörtökön késő este.
A szervezők szerint minden eddiginél több vitorlás nevezett a versenyre.
A versenyzők épp a Kékszalagra készültek.
Egyszerű állampolgárként, több napra szóló légtérhasználati engedélyt kért és kapott egy magyar, hogy a Balaton fölött repkedhessen, ami aztán igen abszurd helyzetet szült. A blokkolás miatt műrepülő Besenyei Péter bemutatója is elmaradhat. [Frissítve: úgy tűnik, törölték a foglalást.]
Egyre nagyobb presztízsű a balatoni hajózás, és egyre nagyobb elismerésnek örvendenek a tavon cirkáló versenygépek is, amelyek élen járnak az innovációban. Nem véletlenül figyel ránk a világ – állítja Déry Attila hajótervező, az Erste World értéknagykövete, aki többek között Fa Nándor földkerülő vitorlásának társtervezője. Interjú.
Mi is teljesítettük Európa leghosszabb tókerülő vitorlás versenyét a Kékszalagot. Igaz, motorossal tettük ezt, végigkövettük a több mint 500 hajós mezőnyt, a gyorsan célba érő többtestűeket és a gyenge szélben kábé két napig küzdő családi hobbivitorlázókat is. Mindenki keményen megküzdött a versennyel, a profik egymással, a kevésbé és egyáltalán nem profik a széltelenséggel, meg az idegtépő körülményekkel.