Ásványvízbizniszbe kezdhet Ungár Péter és Schmidt Mária cége
Mindeddig inaktív palackozóüzemet vásárolt az LMP-s politikus és a Terror Háza Múzeum főigazgatója festői környezetben, a Balaton-felvidéken.
Mindeddig inaktív palackozóüzemet vásárolt az LMP-s politikus és a Terror Háza Múzeum főigazgatója festői környezetben, a Balaton-felvidéken.
Elhunyt Fehér Tibor, a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség elnöke – közölte a szervezet.
A körülményekhez képest elég jó megoldást választott a Szentkirályi tulajdonosa, amikor a cégét „becserélte” egy nemzetközi társaság kisebbségi részesedésére. A realitás az, hogy egy nagyon sikeres magyar márka előtt ma leginkább ez az út járható: a tulajdonos legalább részben nyeregben marad, így tagozódik be a nemzetközi cégfelvásárlások láncolatába. Arra borzasztóan kevés esély mutatkozik, hogy valaki innen kiindulva felvásárolja a regionális versenytársait, és ő arassa le a piacot. Ebbe még az egyébként remeklő Szentkirályi sem vágott bele.
Nagy üzlet készül a magyar ásványvízpiacon a két nagy szereplő, a Szentkirányi és a Kékkúti márkát nemrégiben megvásárló Karlovarské Minerální Vody (KMV) között – írta a Világgazdaság.
Eladja a Kékkúti Árványvíz Zrt.-t, a Theodora ásványvizek gyártóját a svájci Nestlé. A vevő a csehországi KMV csoport, amely leginkább a Mattoni vizekről ismert, de Granini- és Schweppes-termékekkel is foglalkozik.
Tavaly a Kékkúti Ásványvíz Zrt. összes ásványvízeladása meghaladta a 112 millió litert a korábbi 108 millió literrel szemben; árbevétele viszont 5,4 milliárd forint volt a tavalyelőtti 5,5 milliárddal szemben, a cég vesztesége is növekedett.