Megelevenedik a Horthyval és Hitlerrel is szembeszálló tudós rabbi és Jászai Mari találkozása
Kárpáti Péter Térkép a túlvilágról című regényének egy fejezetét állította színpadra a Trafó Klub szobaszínházában.
Kárpáti Péter Térkép a túlvilágról című regényének egy fejezetét állította színpadra a Trafó Klub szobaszínházában.
Igazi békeidős darabnak készült, de közbeszólt a történelem: a Katona József Színház legújabb, Moszkva–Peking Transzszimfónia című bemutatója a háború miatt az utolsó pillanatban nyerte csak el a végső formáját. „A realitásban indulunk, de utána valahogy az egész színdarab megőrül, mint ahogy a világ is. Őskáosz lesz: valahogy minden inog, minden mozog, a viszonyítási pontok eltűnnek” – foglalja össze a dokumentum-abszurdot az egyik főszereplő, Pelsőczy Réka. Vele, és a darab írójával, Kárpáti Péterrel beszélgettünk egy héttel a szombati premier előtt.
Úgy akartak felállni, hogy ezzel a lehető legkevesebb kárt okozzák a hallgatóknak. Előző héten pénteken 26 tanár – többek között Upor László volt rektorhelyettes, Földényi F. László, Kárpáti Péter, Bagossy László – postázta el az új vezetésnek a felmondópapírjait.
Kortárs írókat kért fel az Örkény Színház, hogy írjanak egy rövid szöveget az Élő Írók Társasága projekt számára. Az írásokat e héttől láthatjuk – mindennap egyet – színészek tolmácsolásában itt a hvg.hu-n is. A mai részben Kárpáti Péter szövegét Hámori Gabriella mondja el.
Hogy lehet egy pár hónappal korábban alapított, érdemi tevékenységet nem végző céggel befutni egy olyan állami tenderen, melyen erős referenciákkal bíró, nagy múlttal bíró társaságok viszont elvéreztek? Mi kell ahhoz, hogy egy frissen nyitott, sok pénzért kialakított éttermet maga Orbán Ráhel és férje tiszteljen meg? Utánajártunk, ki üzemelteti a főváros közepén található, a turisták által megszállt Erzsébet téren működő fine dining éttermet. Akármelyik szálon indultunk el, a bonyolult cégháló végén a kormányfő vejére, Tiborcz Istvánra bukkantunk.
Otthontalanság, idegenség, magukban beszélő, rángatózó emberek a Combinón, egyre hisztisebb és agresszívebb társadalom. A magyar valóság súlyos szeleteiből építkezik a kivándorlás témáját feldolgozó Hungari című darab. A HOPPart társulat nem azt feszegeti, érdemes-e elmenni ebből az országból, hanem hogy miért érezzük magunkat sokszor idegennek a saját bőrünkben, a saját otthonunkban. A darab rendezőjével, Kárpáti Péterrel beszélgettünk.