Itt a legújabb magyar távolsági busz
Ez az új típus a sok helyen már használt Credo busz egy új változata.
Ez az új típus a sok helyen már használt Credo busz egy új változata.
A Kravtex-Kühne leszállította azt a száz új Credo buszt, amelyet a Volán-társaságok közös beszerzőcége rendelt meg még decemberben. A járművek négy régióba, négy közlekedési központhoz kerültek – közölte Szombath Imre, a Kühne Zrt. kutatás-fejlesztési vezérigazgató-helyettese.
Tizenhárom méteres, nyújtott szóló buszok gyártását kezdi meg a Kravtex-Kühne cégcsoport a nemzeti buszgyártási stratégia nyomán várható piaci lehetőségek reményében. Az új Credo buszok prototípusait idén decemberben, illetve jövő februárban mutatják be - közölte Szombath Imre, a társaság kutatás-fejlesztési vezérigazgató-helyettese.
Már 2017-től évi ezer–ezerkétszáz autóbuszt kell gyártania a magyar iparnak a ma ismertetett kormányzati terv szerint. Tavaly alig több mint tizedennyi jött össze – más kérdés, hogy ez nem a gyártókon múlt.
Új buszmodellt mutat be a győri Credo buszgyár az április 23-i BUSEXPO-n. A magyar tulajdonú Kravtex-Kühne Csoport modellje, a Credo Inovell 12 a cég közleménye szerint azért újszerű, mert a hátsó ajtó dupla szélességű. A Credo buszgyár modelljeit idehaza főleg a Volán-társaságok használják.
Tavaly még fejlesztettek, idén már a termeléssel is felhagytak a buszgyártók, hasztalan várva a Volán-tender kiírását - írta csütörtöki számában a Világgazdaság.
A Kravtex-Kühne cégcsoport még egy hónapig tudja folytatni a buszgyártást - mondta Krankovics István ügyvezető igazgató szerdán sajtótájékoztatón Győrött.
Buszokat gyártana a fővárosnak a Kravtex-Kühne-cégcsoport, amennyiben megindul a buszos személyszolgáltatás kiszervezése. Egyelőre még raktárra készülnek a tavaly már Budapesten tesztelt járművek.