VG: Egy Volán-tender menthetné meg a magyar buszgyártókat
Tavaly még fejlesztettek, idén már a termeléssel is felhagytak a buszgyártók, hasztalan várva a Volán-tender kiírását - írta csütörtöki számában a Világgazdaság.
A lap azt írta: a legnagyobb, még működő, hazai piacra dolgozó buszgyártó, a Kravtex-Kühne csoport telephelyén 135 elkészült jármű áll. Süli Csaba, a cég vezérigazgatója azt mondta: ha belátható időn belül nem lesznek buszvásárlások, a gyártás beszüntetésére kényszerülnek, ebben az esetben a cégeiknél és beszállítóiknál 300 ember munkahelye szűnhet meg.
A Világgazdaság szerint az Ikarus márkanevet viselő, a Műszertechnika és az Auto Rad Controlle (ARC) Kft. tulajdonában levő Magyar Autóbuszgyártó másfél éve áll. Liptai Árpád, a cég vezérigazgatója a lapnak azt mondta: miután hasztalan vártak a közbeszerzési pályázatokra, a munkásokat átcsoportosították a csoport más vállalataihoz.
A lap a KSH adataira hivatkozva azt közölte: a magyar autóbusz-állomány 2011-ben 17.366 darab volt, a járművek átlagos kora 13,9 év.