Sosem látott rekordokat hozott egy árverés: 100 millió forint felett keltek el magyar festmények
Péntek este eddig példátlan árverési és életmű rekordok születtek a Kieselbach Galéria első kortárs aukcióján.
Péntek este eddig példátlan árverési és életmű rekordok születtek a Kieselbach Galéria első kortárs aukcióján.
Az életében kevéssé értékelt, majd hamar elfeledett művész pályafutása második felében kizárólag az élet napos oldalát festette, amit soha nem bocsátottak meg neki a kritikusok. Életműve most megismerhető.
Július 6-ig nyitva tartó, A valóság szerelmese című életműkiállítása hozzájárulhat ahhoz is, hogy Czene Béla elfoglalhassa az őt megillető helyet a kánonban.
Lezajlott a Kieselbach Galéria 65. aukciója.
A vásárlási szokások radikális átalakulását eddig csak lazán lekövető műkincspiac a koronavírus miatt rohamléptekkel fejleszti az online platformokat. Bár kérdéses, hogyan hat ez a leütési árakra, ennél jobbat egyelőre még senki sem talált ki az életben maradásra. Ám nem ez az egyetlen probléma.
Nem idegen a magyar képzőművészetnek a mostani zárt helyzet – mondja Kieselbach Tamás. A művészettörténész szerint ezért is van szükség az olyan kezdeményezésekre, mint az ő karantén-tárlatuk. 15 kortárs képzőművész, több mint 70 alkotásából nyílt különleges kiállítása a Kieselbach Galériának – ennek hátteréről is mesélt Kieselbach Tamás.
Exkluzív bepillantást nyújt a közelmúlt jogerős itthoni és külföldi csalási ügyeinek kulisszatitkaiba egy most megjelent könyv.
Batthyány Gyula és Kádár Béla egy-egy festménye érte el a legmagasabb – 85 millió forintos – leütési árat a Kieselbach Galéria hétfő esti budapesti árverésén.
Interjút adott a G7-nek Kieselbach Tamás, Magyarország talán legjelentősebb műkereskedője - leszámítva persze az államot. A beszélgetés során szó esett arról, mi a szerepe a műkincseknek egy közösség identitásának helyreállításában. És mi keresnivalója van a nemzetközi műkincspiacon a magyar államnak. Egy elkötelezett self-made man portréja.
Hogyan ihlet meg a kortárs képzőművészet egy színházi embert? Erre kaptak választ csütörtökön a Bukta Imre-kiállítás résztvevői.
Bukta Imre a vidéki Magyarország sztereotípiáiról, a szocializmus örökségéről és az MMA-val való kapcsolatáról is beszélt a HVG-nek.
A magyar műkereskedelemben továbbra is a festmény jelenti a húzóágazatot.