Összeomlott a magyar import
A járműipar importja hetedével esett vissza az egy évvel korábbi szinthez képest. A 16 százalékos importvisszaesésből a gépek és szállítóeszközök behozatalának visszaesése magyaráz 11 százalékpontot.
A járműipar importja hetedével esett vissza az egy évvel korábbi szinthez képest. A 16 százalékos importvisszaesésből a gépek és szállítóeszközök behozatalának visszaesése magyaráz 11 százalékpontot.
Átlagban elmondható, hogy az autóipari befektetések ötödét az állam állja.
A magyar ipar teljesítménye jobb volt márciusban, mint egy évvel korábban. Az autógyárak számára már ekkor súlyos gondokat okozott az orosz–ukrán háború, a többi ágazat az első hetekben annyira még nem érezte meg a rossz hatásokat.
Minimális, 0,6 százalékos növekedést mért a KSH az ipari termelésben augusztusban, aminek a fő oka az, hogy tavaly olyankor még nem volt kint teljesen az ipar a gödörből. A járműipar 34, azon belül a gépjárművek gyártása 53 százalékkal zuhant, nagyrészt a félvezetőhiány miatt.
Jó tempóban jön ki a magyar gazdaság a válságból, ennek pedig az egyik legfőbb oka az, hogy a járműgyárak visszaálltak a régi működési rendbe. Az ipar összesített teljesítménye egy kicsivel volt májusban a válság előtti szint fölött. Az, hogy a gyárak az újraindulás után jól teljesítenek, várható volt, de még a tavaly tavasszal egyedüliként teljes gőzzel előre tartó gyógyszeripar is növekedni tudott 2020 májusához képest.
A gyengébb április után most egy kicsit jobb adat érkezett az iparról, mint amit az elemzők vártak.
Egy nyugat-dunántúli és egy dél-dunántúli járműipari üzemben is 4 napos munkahetet rendeltek el májustól, egy harmadikban pedig most tervezik bevezetni.- írja a Népszava.
Szijjártó Péter csepegtetett részleteket.
Magyarország nem támogatja, hogy ilyesmi történjen – mondta a külügyminiszter.
A pénzt nem kell visszafizetni.