Tételesen bemutatjuk, mennyi állami támogatást kaptak az autó- és akkugyárak
Átlagban elmondható, hogy az autóipari befektetések ötödét az állam állja.
Nem a semmiből érkezett a BYD 5 milliárd eurósra becsült szegedi gigaberuházása. A magyar gazdaságot ma az autó- és az akkumulátoripar dominálja, köszönhetően annak, hogy a kormány rendkívül vonzó feltételeket teremtett a külföldi, különösen az ázsiai beruházások számára.
Ezzel egyfelől belépést garantál nekik a kifejezetten protekcionista európai belső piacra, másrészt relatíve olcsó és munkajogi szempontból kiszolgáltatott magyar, illetve harmadik országbeli munkaerőt bocsát a rendelkezésükre. Mindezt pedig még meg is spékeli közvetlen és közvetett állami támogatások egész sorával.
Ha az elmúlt öt év egyedi kormánydöntései által nyújtott támogatásokat összevetjük a támogatást elnyert beruházások értékével, látható, hogy az akkumulátoripari beruházásoknál a támogatások átlagos aránya meghaladja a 16 százalékot.