Megvan a megállapodás arról, hogyan szerez a Mol nem orosz olajat
Az Adria vezetéken év végéig 2,2 millió tonna olaj érkezik majd, a horvát vezetéküzemeltető emellett 150 ezer köbméter olajat tárol le a Molnak.
Az Adria vezetéken év végéig 2,2 millió tonna olaj érkezik majd, a horvát vezetéküzemeltető emellett 150 ezer köbméter olajat tárol le a Molnak.
Üzleti titoktartásra hivatkozva egyetlen olajtársaság sem adja ki a csővezetékes transzfer árait. Az Adria vezetéken a Molon kívül még egy szerb társaság vásárol, ők nem vádaskodnak, simán nyélbe ütöttek egy tízmillió tonnás olajüzletet - igaz, nekik nem is volt választásuk. Az OMV egy másik, közeli csővezetékkel eteti a finomítóit, de a jelek szerint nekik nincs okuk panaszra.
Előzőleg a Janaf horvát olajvezeték-üzemeltető kiosztotta Hernádi Zsolt vezérigazgatót az olajszállítás ára ügyében.
Szó sincs arról, hogy visszaélnének a monopolhelyzettel, állítja a horvát olajvezetékeket működtető cég, és szerintünk ezt a Mol-vezér is jól tudja, aki a minap sokallta a horvátok által az olajvezetékekre megszabott tranzitdíjat. A horvátok szerint méltányos áron mérik a szállítást.
A Mol szerint a jelenlegi méltányos piaci ár többszörösét fizetik a vezeték használatáért.
A Janaf horvát olajvezeték-üzemeltető szerdán közölte, hogy olajszállítási és tárolási szerződést kötött a magyar Mol-csoporttal – írja az Index a Seenews-ra hivatkozva.
A lehetőség március végéig szól, ugyanebben az időszakban több mint 149 ezer köbméter nyersolajat parkoltathatunk Horvátországban. Ennek a február elején élesedő, az orosz olajra kirótt újabb szankciók miatt lehet jelentősége.
Bármilyen kőolajat átszállíthat Horvátországon Szerbia, csak épp oroszt nem. Erről Prágában beszélt a horvát miniszterelnök.
A horvát miniszterelnök szerint akár egy hónapon belül elkészülhet a kapacitásbővítés, ráadásul a néhány héttel ezelőtt közölt összeg töredékéért.
A horvát Janaf olajvezeték üzemeltető vállalat infrastruktúrájának modernizálásán dolgozik annak érdekében, hogy megteremtse az adriai olajpiaci jegyzés és nemzetközi kereskedelem technikai előfeltételeit.