Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#Grád_Ottó

hvg360 Tiszai Balázs

Az izraeli és iráni bombák az üzemanyagárakat is felrobbantották, de meddig drágulhat még a tankolás?

Október eleje óta a közel-keleti konfliktus eldurvulása miatt rohamosan drágul a nyersolaj, és ezt a benzinkutak árai is követték. A magyar tankolókon tovább sújtja, hogy az olaj-, illetve az olajtermékimport szempontjából meghatározó dollárral és euróval szemben is gyengül a forint. Mi jöhet még a hazai kutakon és pontosan melyek a kockázatok a globális olajkereskedelemben?

Gazdaság Tiszai Balázs

Több száz kisvállalkozás kárán éri el a kormány, hogy a nagy kutakon olcsóbban tankolhatunk

Teljesen átszabta egy kormányrendelet a benzinkutakra kirótt extraprofitadót: a legnagyobb bevételű társaságok terhe 2024-től másfél százalékkal csökken, a kisebbeké viszont hússzorosára nő. Csak a legkisebb, családi töltőállomások maradnak sarc nélkül, de ha a nemzetközi helyzet berobbantja az árakat, ők is az adóztatott sávba csúszhatnak. A Mol, OMV, Shell és társaik a könnyítéssel megengedhetik maguknak, hogy a jövedéki adó megugrása ellenére is kisebb mértékben emeljék az árakat január elsején. Nagy segítség ez a magyar családoknak, leszámítva azokat, akik nagyon megszívják.

Gazdaság Tiszai Balázs

Remény van, de csodát senki se várjon – mi jöhet az üzemanyagáraknál Nagy Márton ultimátuma után?

A gazdaságfejlesztési miniszter rendszeres árjelentésekre kötelezte a hazai üzemanyag-ágazat szereplőit, akiknek a jövőben arról is vallaniuk kell a kormánynak, milyen lépéseket tesznek az árak mihamarabbi csökkentéséért. Egyelőre nem világos, hogy ezek az új feladatok mennyiben segíthetnek az árak megzabolázásában, cserébe komoly fejtörést okozhat társaságoknak úgy jelenteni, hogy ne sérüljön a versenyjog.