Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#Gramofon

Kult gramofon.hu

Keenlyside leveti az álruhát

Az operavilág egyik legizgalmasabb művésze, Simon Keenlyside a Budapesti Tavaszi Fesztivál sztárvendége. Először lép fel a magyar fővárosban, fajsúlyos bariton áriákat énekel március 23-án a Művészetek Palotájában, de már járt a Duna partján.

Kult gramofon.hu

Egy tanórányi Mozart az Urániában

A S.Ö.R. – Shakespeare Összes Rövidítve –, a sikeres színházi produkcióhoz hasonlóan, a legjelentősebb, közismert Mozart operákból mutat be rendhagyó operaelőadást Philipp György karmester rendezésében öt énekes és az Anima Musicae Kamarazenekar szombaton délelőtt az Uránia Nemzeti Filmszínházban

Kult gramofon.hu

Két órába sűrítik a Ringet, magyar főszereplővel

A szerelmi bájital, A varázsfuvola tenor főszerepét anyanyelvén énekli itthon Pataky P. Dániel. A németországi Bielefeldben olaszul a Cosi fan tutte Ferrrandóját és márciustól a Ringetje(Gyűrűcske) című produkcióban Siegmundot és Siegfriedet németül, egy estén.

Kult gramofon.hu

Életben marad a welsi Wagner Fesztivál

A felső-ausztriai Welsben 25 évvel ezelőtt alapították a Wagner Fesztivált. Az bayreuthinál sokkal szerényebb méretű esemény idén június 3. és 8. között négy előadással várja a közönséget.

Kult

„Egyszerűen jólesik játszani” - Interjú a Csík Zenekar névadójával

Negyedszázada a magyar zenei élet része az autentikus népzenétől induló – azt máig játszó – és a világzenében is jártas Csík Zenekar. A névadó Csík Jánossal beszélt a számos díjjal elismert formáció történetének jelentős állomásairól, a buktatókról és fordulópontokról. Gramofon-interjú..

Kult

Mit láthatunk a Liszt Múzeumban?

A Liszt-évben kiemelt figyelem irányul a Liszt-kultusz és a Liszt-kutatás magyarországi székhelyére, a Liszt Ferenc Emlékmúzeum és Kutatóközpontra. A Liszt-kutatás feladatairól, adósságairól, a központ szerepéről, múltjáról, jelenlegi helyzetéről és nehézségeiről Domokos Zsuzsanna beszélt.

Kult

A szépség mégsem múlandó

Egy fesztivált illik, bár nem kötelező premierrel indítani. Így keletkezési időben haladt a Budapesti Wagner-napok programja, a kitűzött operák közül a legkorábbi, a Lohengrin került színre először, majd a tavalyi Trisztán és Izolda, végül a 2006-os „alapító” darab, a Parsifal hangzott el. A három műhöz – a technikai szempontokon túl – közös mottót is találhatott volna egy szemfüles dramaturg.