Megválik gyengélkedő autóipari részlegétől a Continental
Karcsúsítják a cégstruktúrát és a nyereséges divíziókra koncentrálnak, mint az abroncsgyártás.
Karcsúsítják a cégstruktúrát és a nyereséges divíziókra koncentrálnak, mint az abroncsgyártás.
Az építési és közlekedési miniszter „elfogadhatatlannak” nevezte, ahogy német tulajdonú Continental vezetése bánik a munkavállalókkal. Elbocsátottak egy szakszervezeti vezetőt is, aki a kirúgások ellen tiltakozott.
Kizárták irodájából, megvonták a szakszervezetis hozzáféréseit, végkielégítést sem kapott Radics Gábor a szegedi Contitechtől, ahol 27 évig dolgozott. A Gumiipari Szakszervezeti Szövetség elnöke korábban a makói gumigyárnál történt elbocsátások ügyében szólalt fel.
Háromszor is sztrájkoltak a közelmúltban a makói Contitech üzemében, de végül a péntek esti tárgyaláson sem engedett a munkáltató. Most a gyárban működő három szakszervezet közös fellépését készítik elő, ugyanis eddig egy szervezet próbálta sztrájkkal elérni a követeléseiket.
Megállapodás ugyan nem született a közel háromórás tárgyalás után, de a munkáltató péntek délutánra újra összehívta az egyeztető feleket.
A történet a ContiTech makói gyárában játszódott.
A Continental csoporthoz tartozó ContiTech ötmilliárd forintos beruházással bővít Makón. A projekttől 216 új munkahelyet vár a kormány.
Összesen ötmillió euró értékű beruházás fejeződik be idén a ContiTech Fluid Automotive Kft. váci telephelyén - olvasható a hétfői Világgazdaságban.
Folyamatosan nő a Continental AG magyarországi cége, a ContiTech Fluid Automotive Kft. rendelésállománya, ezért az autóipari konszern termelésbővítő beruházásokat hajt végre - írta a Világgazdaság hétfőn.