Karcsúsítják a cégstruktúrát és a nyereséges divíziókra koncentrálnak, mint az abroncsgyártás.
A Continental bejelentette, hogy 2025 végéig megválik autóipari alkatrészeket gyártó üzletágától – írja az Automobilwoche. Mint a cégcsoport közölte, az elektronikát, fékeket és vezérlők gyártását magában foglaló autóipari divízió leválasztott, önálló cégként működne, akár tőzsdei cégként. „2025 végére létre kell hozni egy karcsúbb, koncentrált holdingstruktúrát” – mondta Nikolai Setzer, a Continental főnöke.
A cég igazgatótanácsa jóváhagyta az üzletág leválasztását, amely még a felügyelőbizottság és a részvényesek jóváhagyására vár. Nikolai Setzer, a Continental vezérigazgatója szerint az autóipari üzletág leválasztása lehetővé teszi, hogy a vállalat nagyobb önállóságot érjen el a jövedelmezőbb üzletágai, például a gumiabroncsok és a ContiTech számára, amely az autóiparon kívüli szektorokat is kiszolgálja.
A bejelentés után a vállalat részvényei 2 százalékot emelkedtek, bár még így is 13 százalékos csökkenést mutatnak az év eleje óta.
Az autóipari részleg körülbelül 100 ezer embert foglalkoztat, az egész csoport létszámának felét, miközben tavaly 20 milliárd eurós forgalmat ért el. A Continental februárban jelentette be, hogy költségcsökkentési program keretében 2025-ig több mint 7 ezer munkahelyet szüntet meg, hasonlóan más német autóipari beszállítókhoz, akik a piacra nehezedő nyomás miatt szintén jelentős leépítéseket hajtanak végre.
Az európai autóipar egyre nagyobb nehézségekkel küzd, amelyeket az elektromos autók lassabb áttörése, magas gyártási költségek és a gyenge kínai kereslet idéznek elő.