Autó automenedzser.hu 2012. május. 09. 15:14

Toyota Avensis teszt: vagy kiégtem, vagy a kocsi hibátlan

Ha az első benyomásokat kellene összegeznem, akkor szégyenszemre egy PR-es kolléga hangján szólalnék meg: tökéletes...

Képek a galériában!

Ha az első benyomásokat kellene összegeznem, akkor szégyenszemre egy PR-es kolléga hangján szólalnék meg: tökéletes kormányzás, finom váltó, parádés futómű, erős motor, alacsony fogyasztás, fejlett technika, odaadó kényelem. Attól félek, a többi benyomás alapján semmit nem tudok ezekhez a sablonokhoz hozzátenni. Vagy én égtem ki, vagy a kocsi tényleg hibátlan.

Látványosabb és kifinomultabb pofát kapott a magyar piacon is népszerű Toyota Avensis, amelynek kombi kivitele izgalmas, sportos családi- és magabiztos, erőt sugárzó cégautó. Ezzel a Toyotával az ügyvezető is elégedett lesz. A melós pedig csak álmodik róla. 9,95 millió forint a kombi a 177 lovas motorral, kézi váltóval és csúcsfelszereltséggel. De ez még nem minden, 140 ezer forintba kerül a metálfény 385 ezerbe a xenonfény, a fejlett navis, internetes, telefonos, tolatóradaros kütyüért 260 ezer forintot kérnek.

A Premium felszereltség ülései kényelmét perforált bőr borítás fokozza, a Toyota Touch & Go Plus számos új, modern technológiával egészíti ki a Toyota érintőképernyős multimédia rendszerét. A berendezésben hangvezérléssel irányítható a navigációs rendszer, a zenei keresés és lejátszás, valamint a telefonos kapcsolatok keresése és hívása. A rendszer segítségével e-maileket küldhetünk és fogadhatunk; a berendezés felolvassa a szöveges üzeneteket, kezeli a naptárt, valamint – a Gracenote adatbázisán keresztül – a “Játssz ehhez hasonlót” zenei keresés funkciója is elérhető. A műholdas navigáció 3D város- és térképmegjelenítést kínál.

A Premium felszereltségi szint tartalmazza az elektromos ülés- és kormányoszlop-állítást, a vezetőoldali beállításokhoz a memóriát és az ülésfűtést. Széria még az ultrahangos parkolásérzékelő, a panorámatető, valamint az új, sötét kivisötétszürke, 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsa. Ami a kényelemhez kell, minden benne van, csak az ülésszellőztetést hiányoltam, meg a vezetéstechnikai segédeket, de utóbbiak (ütközésmegelőzés, holttérfigyelő, sávváltásra figyelmeztető) csak a 150 lovas automatához járnak.

A műszerfal megjelenésében, tapintásában és általános hatásában fejlődött. A középkonzolon átrendezték a kezelőszerveket, így ergonomikusabban, könnyebben kezelhetők a gombok. A központi légbeömlők új kialakításúak, és a középkonzollal azonos, új, fémhatású felületet kaptak, míg a szélső szellőzők keretei mostantól krómozottak.

A gyakran megérintett alkatrészek (például az ajtófogantyú, a kapcsolók vagy az elülső konzol) tapintási érzete és minőségi hatása egyaránt javult. A műszeregység az eddigi borostyánsárga helyett minőségi megjelenésű fehér háttérvilágítást kapott, a középső tárolórekesz – kartámasz - fedelét az eddigi műanyag helyett bőr borítja.

Az Avensis tervezői javították az utastér hangszigetelését, a nagy kocsi csendes, minőségi, a dízel hangja alig hallatszik. A műszerfal vastag belső hangszigetelő elemét átformálták (csökkentve az illesztési hézagot), valamint meghosszabbították a kardánalagút irányába. A padlón alkalmazott, vastag szigetelést meghosszabbították a műszerfal belső szigetelése felé, a friss levegő bevezetőcsövét pedig hangszigeteléssel látták el.

Ugyanaz a felfüggesztés – elöl McPherson rugóstag, hátul kettős keresztlengőkaros fotómű – alkalmazza, mint elődjében. Az első futómű segédkeretének rögzítési pontjait a pontosabb vezethetőség, a közvetlenebb kormányreakció és a jobb kormányérzet érdekében optimalizálták. A rugóstag külön szerelt felső bekötést kapott, az elülső lengéscsillapítást áthangolták, ami a csillapítási teljesítményt és a rugózási komfortot egyaránt javította. A kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés könnyű és kompakt építésű, így a lehető legkevesebb helyet rabolja a csomagtérből.

A lengéscsillapítót úgy hangolták át, hogy jobb menetkomfortot és pontosabb vezethetőséget biztosítson. A hátsó kanyarstabilizátor átmérőjét 22-ről 23 milliméterre növelték, ami mérsékli a karosszéria oldaldőlését, és közvetlenebb kormányozhatóságot eredményez. Javítottak a jármű elektromos szervokormányán is, közvetlenebbül, élvezetesebben vezethető. A kormánymű áttételét 49,9 mm/fordulatról 54,2 mm/fordulatra módosították. Ezzel a kormány kevesebbet fordul ütközéstől ütközésig, parkolásnál nagy segítség a tolatókamera.

Az elektromos rögzítőfék intelligens, emelkedőn induláskor segít, finoman old gázadásra. A gyújtás levételekor automatikusan behúzza a féket. Xenon fényszórói okosak: a kormánymű állása és a jármű sebessége alapján kiszámítja, hogy három másodperccel később hol lesz a jármű, és úgy forgatja el a tompított fényszórót, hogy az a meghatározott pontra (pl. az előttünk álló kanyar belső ívére) világítson. Dinamikus szintszabályozással rendelkezik, ami automatikusan állandó szinten tartja a fényszóró magasságát.

Motorja kiegyensúlyozottan jár, induláskor nem szaggatja fel az aszfaltot, de amint a hármasba váltva a turbónyomás eléri a maximumot, izgalmasan húz az Avensis. 130 kilométer/órás sebességnél 2200-at, 120-nál 2000-et, 110-nél 1900-at, 100-nál 1700-at, 90-nél 1500-at forog percenként a főtengely.
Az 500 kilométeres tesztút végeztével a tankolásnál kellemes meglepetés ért: 6 literes átlagfogyasztást számoltam ki, két decivel kedvezőbbet, mint amit a fedélzeti számítógép mutatott. Start-stop és mindenféle hókuszpók nélkül dicséretes ekkora autótól ez az aszkézis.

Biró Csongor

Műszaki adatok

Toyota Avensis 2,2 D-CAT 180 Premium

MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 2231
Környezetvédelmi besorolás Euro 5
Max. teljesítmény lóerő

177 lóerő 3600-as fordulaton

Max. nyomaték: Nm

400 Nm 2000-2800-as fordulaton

MÉRETEK
Tengelytáv (mm)

2700

Hosszúság/szélesség/magasság (mm)

4780 / 1810 / 1480

Csomagtér

543-1609 liter

Saját tömeg (kg) 1560/1650
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 220
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 8,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 7,5
Országúti 5
Vegyes 5,9
Tesztfogyasztás 6
CO2 kibocsátás (g/km) 157
ÁRA 9,95 millió forint

 

 

Hirdetés
Kult HVG 2024. november. 26. 20:00

"Amit mi csinálunk, az hosszútávfutás" – színfalak mögött az Ivan & The Parazollal

Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan & The Parazollal, hogy megtudjuk, mitől különleges a zenekar új nagylemeze, hogyan áll most a 14 éves zenekar, mi történt velük az elmúlt években, és miért gondolják azt, hogy eljött az együttes aranykora. A HVG kisfilmje.