Európa legnagyobb autópiacán, Németországban évente 25 millió autó műszaki vizsgálatát végzik el.
Európa legnagyobb autópiacán, Németországban évente 25 millió autó műszaki vizsgálatát végzik el. A TÜV szerelői ebből 10 millióval találkoznak, a 2012-es TÜV-jelentést 7,78 személyautó műszaki vizsgája alapján állították össze. Ebből kiderül, melyek a legmegbízhatóbb és legmegbízhatatlanabb autók korcsoportonként.
A bevizsgált kocsik 19,7 százalékánál olyan komoly hibákat tártak fel a szerelők, hogy megbuktak, az autók 26,3 százalékánál apróbb problémákat találtak, 53,9 százalékuk pedig hibamentesnek bizonyult. A műszaki bevizsgálásra 2010 júliusa és 2011 júniusa között került sor.
A három év alatti kategóriában sorozatban másodszor a Toyota Prius nyert (1,9 százaléknyi jelentékeny meghibásodással). Ebben a kategóriában az autók 5,9 százalékánál találtak komoly hibát (2010-ben ez az arány 5,5 százalék volt), az ötévesek 10,3 százaléka volt problémás (2010-ben 10,4 százalék), a hétévesek 17,5 százaléka (egy évvel korábban 16,7 százalék volt). A kilencévesek 22,2, a 11 évesek 26,8 százaléka rossz. Az összes autóra vetítve 0,2 százalékkal romlottak az indexek az egy évvel korábbihoz képest, ugyanakkor a hibátlan autók aránya 53,9 százalékra nőtt a 2007-es 48,3 százalékról.
Komoly, a vizsgáztatás eredményét befolyásolónak számít a fékrendszer (fékcsövek, vezetékek), a kipufogó, valamint, a futómű (beleértve a tengelyek), a világítás és a kormányzás hibája. Az idősebb autóknál a főelemek korrózióját is figyelembe vették.
A 2-3 éves kategóriában a legjobban a Toyota Prius, a legrosszabbul a Dacia Logan teljesített, a 4-5 éves kategóriában a legjobbnak a VW Phaeton, legrosszabbnak a Renault Espace bizonyult, a 6-7, 8-9, 10-11 évesek között a legjobb a Porsche 911 volt, a legrosszabb pedig a Fiat Stilo, a Seat Alhambra, illetve a Ford Ka.
A különböző évjáratok toplistáját külön cikkben közöljük.