A kínai gyártónál igencsak komolyan gondolják a terjeszkedést.
A Xiaomi több korábbi BMW-vezetőt is felvett az európai kutatási és fejlesztési központjába – írja a Reuters. Legalább öt tapasztalt szakember csatlakozott a kínai technológiai óriáshoz, köztük Rudolf Dittrich, aki 15 év után hagyta ott a BMW-t, és mostantól a Xiaomi európai K+F központjának tervezési vezetőjeként dolgozik.
A Xiaomi tavaly lépett be az elektromosjármű-piacra az SU7 szedánnal, és azóta figyelemre méltó növekedést produkált, 2024 végére például megelőzte a Tesla Model 3-at a kínai eladásokban. A vállalat nem titkolt célja, hogy 2027-től nemzetközi piacokra is belépjen, ennek érdekében épít most szakmai hátországot Európában.
Az új munkatársak között van Dusan Sarac, a BMW egykori felsővezetője, valamint Jannis Hellwig, aki vezető mérnökként a járművek teljesítményének fejlesztéséért és integrációjáért felel majd. A müncheni központba további autótervezőket, járműdinamikai szakembereket és külső dizájnereket is toborzott a Xiaomi, ami jól mutatja: komolyan gondolják az európai terjeszkedést.