Egy villanyautó akkumulátorának cseréje akár 3,5 perc alatt megoldható.
Az elektromos autókat sok mindenért lehet szeretni, de a nem túl gyors töltésért kevésbé. A hipertöltés fronton eminens modellek 100 kWh körüli kapacitású akkumulátorát ugyan 20 perc alatt 10-ről 80 százalékra lehet tölteni, de még ez is messze van a belső égésű motoros kocsik pár perces teletankolási idejétől.
Villanyautó fronton jelenleg az akkumulátorcsere jelenti a leggyorsabb megoldást: nemrégiben Németországban kipróbáltuk, hogy hogyan teljesít a gyakorlatban a kínai Nio Biatorbágyon gyártott aksicsere-állomása, melyen akár 3,5 perc alatt letudható egy ilyen procedúra.
A Nio jelenleg már több mint 2800 ilyen állomást üzemeltet, a legújabb gyárát Debrecenben felépítő CATL most arról számolt be, hogy jövőre mintegy 1000 új akkumulátorcsere-állomást fog átadni Kínában.
A CATL rendszerével első körben tízféle, elektromosautó-kompatibilis, a kétféle aksikapacitást felvonultató szolgáltatás havi díja 369 jüan (20 ezer forint).
A kínai vállalat szerint az aksicsere-állomások akár a helyi benzinkutak egyharmadát is kiválthatják majd.