Forma–1-es versenyzőként két dologgal könnyű címlapokra kerülni: briliáns vezetéssel vagy óriási bukással. Pierre Gasly valami egész mással hívta fel magára a figyelmet: a történelemben először töréskár nélkül zárta a szezont.
Az idei szezonban negyedszer lett világbajnok Max Verstappen, és Lando Norris hétvégi győzelmének köszönhetően a McLaren megszerezte a konstruktőri vb-címet, de egyiküknek sem sikerült elérni azt a rekordot, amelyet Pierre Gasly teljesített.
Az Alpine versenyzője a teljes 2024-es szezonban egyszer sem okozott balesetet, így praktikusan a francia versenyistállónak 0, azaz nulla euró kárt okozott. Ez történelmi teljesítmény, még sosem volt olyan versenyző az F1 történetében, aki még egy defektet sem hozott volna össze egy szezonban. Mindezt ráadásul kiemelkedő teljesítménnyel érte el a francia pilóta, aki rendre 110 százalékot hozott ki az autójából, ennek köszönhetően az Alpine megkaparintotta a konstruktőri verseny hatodik helyét.
Ez az eredmény nagyon távolinak tűnt még a szezon elején, Gaslyék ugyanis az első nyolc futam alatt két pontot kapartak össze és látványosan szenvedtek, miközben a csapat háza táján sem volt minden rendben. Ebből a gödörből sikerült kilábalnia az Alpine-nak, ahová év közben megérkezett főtanácsadónak a vb-címekben tapasztalt Flavio Briatore, és bár nem varázsütésre, de a fejlesztések idővel egy brazil dupla dobogóig repítették az istállót.
Katarban Gasly már jó 15 körön át képes volt maga mögött tartania Ferrariban támadó Carlos Sainzt, Abu-Dzabiban pedig a szezonzárón ötödik lett az időmérőn, a futamot pedig a hetedik helyen fejezte be. Az Alpine ezzel megelőzte a Haast és hatodik lett a konstruktőri versenyben , Gasly pedig tizedik lett a vb-pontversenyben.
Az eredményeket lehetővé tévő fejlesztések azonban nem jöhettek volna létre Gasly és csapattársa, Esteban Ocon nélkül. Ocon, aki amúgy messze nem a leghiggadtabb versenyző hírében áll, ugyancsak a „kocsitörő bajnokság” alsóházában szerepelt idén, igaz, rá azért már nagyjából egymillió eurót el kellett költenie az Alpine-nak. Persze ez az összeg még mindig elmarad a tabellát vezető Sergio Péreztől, a mexikói pilóta balesetei miatt közel ötmillió eurót kellett átcsoportosítania a Red Bullnak a fejlesztések oldaláról a javítások számlájára.
Az ötmillió soknak tűnhet, de eltörpül a Williams töréskár-számlája mellett, amelynek a három versenyzője miatt összesen húszmillió eurót kellett költenie az autók újbóli összerakására. Nem meglepő, hogy a brit csapat az utolsó néhány versenyre már pótorrkúppal utazott, mert a büdzsébe már nem fért bele új darab legyártása.