Sokaknak szinte családtag az autó.
A Chery Group legújabb felmérése szerint a magyar autósok jelentős része érzelmileg is kötődik járművéhez, olyannyira, hogy közel felük adott már becenevet autójának. A válaszadók 26 százaléka minden egyes járművének adott nevet, további 20 százalék pedig egy-egy autóhoz kötődött annyira érzelmileg, hogy becenevet is adjon neki.
Különösen a 30–39 éves korosztály tagjai ragaszkodnak ehhez a szokáshoz, hiszen közülük 39 százalék minden eddigi autójának elnevezést adott.
Az autókhoz fűződő viszonyt az is jól mutatja, hogy mennyire figyelnek azok tisztaságára. A kutatás szerint a magyar autósok harmada mosatja rendszeresen, havonta legalább egyszer a járművét. Ugyanakkor sokan csak különleges alkalmakra tartogatják ezt a tevékenységet, vagy akkor veszik rá magukat, amikor az autó már nagyon koszos.
Az utastér tisztítása valamivel gyakoribb: a válaszadók 35 százaléka havonta egyszer alaposan kitakarítja autóját, bár 14 százalék ezt csak a legvégső esetben teszi meg. A női autósok egyébként hajlamosabbak a dekorálásra és a tisztán tartásra, mint férfi társaik.