Ma már kevesebb, mint minden tizedik kocsiban található csak hagyományos kézifék.
Míg 2018-ban még az új személyautók 37 százalékában volt kézifékkar, addig 2019-re 30, 2021-re 17, tavalyra pedig 9 százalékra csökkent ezen kocsik aránya.
Idén pedig már csak az új autók mindössze 8 százalékában található hagyományos kézifék.
Az általunk a közelmúltban tesztelt új kocsik közül is nagyon kevésben volt kézifékkar, ez alól kivételt jelent például a legolcsóbb villanyautóként jegyzett új Dacia Spring, a pillekönnyű új Suzuki Swift, illetve a 280 lovas kis méregzsák felfrissített Toyota GR Yaris.
A hagyományos kézifék előnyei közé tartozik az olcsóbb javíthatóság, a “kézzel fogható” kialakítás, illetve adott esetben a vezetési élményt fokozó faktor.
Ezzel szemben az elektronikus rögzítőfékkel könnyebb együtt élni, kevesebb helyet foglal, és nem szükséges időről időre utánállítani.