Autó HVG 2024. november. 29. 07:59

Szinte teljesen eltűnt a kézifékkar az új autókból

Ma már kevesebb, mint minden tizedik kocsiban található csak hagyományos kézifék.

Míg 2018-ban még az új személyautók 37 százalékában volt kézifékkar, addig 2019-re 30, 2021-re 17, tavalyra pedig 9 százalékra csökkent ezen kocsik aránya.

Idén pedig már csak az új autók mindössze 8 százalékában található hagyományos kézifék.

Az általunk a közelmúltban tesztelt új kocsik közül is nagyon kevésben volt kézifékkar, ez alól kivételt jelent például a legolcsóbb villanyautóként jegyzett új Dacia Spring, a pillekönnyű új Suzuki Swift, illetve a 280 lovas kis méregzsák felfrissített Toyota GR Yaris.

Dacia Spring
László Ferenc

A hagyományos kézifék előnyei közé tartozik az olcsóbb javíthatóság, a “kézzel fogható” kialakítás, illetve adott esetben a vezetési élményt fokozó faktor.

Ezzel szemben az elektronikus rögzítőfékkel könnyebb együtt élni, kevesebb helyet foglal, és nem szükséges időről időre utánállítani.

Toyota GR Yaris
László Ferenc
Hirdetés
Itthon Iványi Blanka 2024. november. 29. 10:27

A magyarokat még mindig az alacsony fizetések aggasztják, nem az LMBTQ – elkészült Magyarország 2024-es problématérképe

A kormánypárti szavazókat a megélhetési gondok, a Tisza Párt táborát a korrupció aggasztja a legjobban az ország gondjai közül. Az akkumulátor gyárakat már égetőbb problémának látják a magyarok, mint az orosz befolyást vagy az LMBTQ ügyeket. A Policy Solutions felméréséből kiderül, mi aggasztotta leginkább a magyarokat 2024 őszén.