A frissen legyártott autók teljesen önvezető módon teszik meg az első útjaikat.
A BMW bejelentette, hogy a sorozatgyártást 2025-ben megkezdő debreceni üzemében a legmodernebb önvezető technológiák segítségével, sofőr nélkül közlekedhetnek majd a legyártott kocsik.
Az Automated Driving In-Plant technológiát 2022 óta tesztelik a vállalat legnagyobb európai gyárában, Dingolfingben, ahol a megfelelő engedélyeztetést követően most élesben is elstartolt a projekt.
Dingolfingben az 5-ös és 7-es sorozatú BMW-k közlekednek a gyáron belül sofőr nélkül, ezenkívül pedig a lipcsei üzemben készülő Mini Countrymanek és különböző BMW modellek is hasonló módon teszik meg az első útjukat, melynek hossza meghaladja az 1 kilométert.
Az említett modellek felszereltségi szinttől függetlenül képesek teljesen önvezető módban közlekedni, melyet az útvonal mellett elhelyezett szenzorok tesznek lehetővé.
A bajor gyártó Európa legnagyobb LiDAR infrastruktúráját építette ki a projekt keretein belül, és tervek szerint a jövőben meghosszabbítják majd a sofőr nélküli szakaszok hosszát.
A Lipcsében gyártott Minik és BMW-k mintegy 90 százaléka sofőr nélkül gurul majd a gyárban, és jövőre a regensburgi, illetve oxfordi üzemeket is felvértezik a különleges önvezető technológiával.
Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy az általunk nemrégiben felkeresett mexikói üzemben mikor bukkannak majd fel az első önvezető kocsik.
A debreceni gyárban a napokban készültek el a tisztán elektromos hajtásláncú Neue Klasse X első tesztpéldányai, az új SUV sorozatgyártása várhatóan a jövő év végén kezdődik majd meg.