A Lotus bejelentette, hogy korábbi terveivel ellentétben kitart a belső égésű motoros autók mellett.
A Lotus 2018-ban arról számolt be, hogy 2028-ban már kizárólag elektromos kocsikat fog árulni, és 2021-ben úgy lehetett tudni, hogy az általunk alaposan letesztelt Emira a gyártó utolsó belső égésű motoros modellje.
Mostanra viszont olyan szinten engedni kezdett a villanyautó-lufi, hogy a kínai tulajdonban lévő brit sportmárka módosítani kényszerül korábbi terveit.
Ennek jegyében a Lotus a közeljövőben nem a tisztán elektromos, hanem a hibrid hajtásláncú kocsikra kíván fókuszálni.
Ezek a 900 V-os technikára épülő új „szuperhibridek” mintegy 1100 kilométer körüli hatótávval fognak rendelkezni, és az akkumulátoruk minden korábbinál gyorsabb töltéssel kecsegtet.
A Lotus közelmúltban piacra dobott és általunk testközelből megismert elektromos hiperautója, az Evija 2039 lóerős, és 1704 Nm nyomatékú négymotoros hajtást vonultat fel, aminek köszönhetően a 0–300-as sprint akár 9,1 másodperc alatt letudható.