Megkezdődött a BMW i5 és a Mercedes EQE új kihívójának hazai forgalmazása.
Az Audi július végén leleplezte le a vadonatúj Audi A6 e-tront, mely azonban nem a belső égésű motoros előző A6-os utódja, az ugyanis majd a későbbiekben érkező új A7-es lesz.
Mindez a négykarikás gyártó új nevezetéktanának következménye: míg az elektromos autók típusjelzésében páros, addig a benzines/dízel modellek típusjelében páratlan szám található.
Immár Magyarországon is elérhető a vadonatúj A6-os, pontosabban első körben annak sportos változata, az S6. Míg az A6 árai egyelőre ismeretlenek, az S6-ról már tudni lehet, hogy minimum 40,8 millió forint kifizetését követően vezethető haza, a kombi kivitel S6 Avant pedig 41,5 millió forinton nyit.
A 0,21 légellenállási együtthatójú Sportback és a 0,24-es tényezőjű Avant változatban készülő újdonság vékony első lámpatesteket, fénycsíkkal összekötött OLED hátsó lámpákat, világító hátsó logót, digitális visszapillantókat és süllyesztett kilincseket vonultat fel.
A 19-21 colos kerekekkel szerelt, PPE platformos újdonság tágas utastérrel kecsegtet, a jól felszerelt példányok műszerfalán egy 11,9 colos digitális műszeregység, egy 14,5 colos infotainment kijelző és egy 10,9 colos kiegészítő képernyő található.
A csomagtér mindkét karosszériaváltozat esetében 502 literes a kalaptartó magasságáig, és a hátsó üléstámlák ledöntésével 1330, illetve 1422 literre bővíthető.
A hátsókerék-hajtású A6 alapmodell 367 lóerős teljesítménye 5,4 másodperces 0–100-as gyorsulást tesz lehetővé, az elektronikusan korlátozott végsebesség 210 km/h.
A sportosra hangolt összkerekes S6 csúcsteljesítménye eléri az 550 lóerőt, és ez a 3,9 másodperces 0–100-as szintidejű kivitel akár 240 km/h-val is száguldhat az Autobahnon.
A bruttó 100, nettó 94,9 kWh kapacitású akkumulátor 720-756 kilométeres hatótávot biztosít az A6, illetve 647-675 kilométeres hatótávot az S6 számára.
Az AC-fronton 11-22 kW-tal tölthető 800 V-os telep DC-n maximum 270 kW teljesítményt képes felvenni, egy 10–80 százalékos töltés ideális esetben akár 21 perc alatt letudható.
A későbbiekben többek közt 83 kWh-s aksival szerelt olcsóbb és szupersportos RS verzió érkezése is várható.