A praktikus hátsó kialakítású dobozos M5 Touring 835 ezer forinttal kerül többe a szedán kivitelnél.
A BMW a nyár elején rukkolt elő a teljesen új fejlesztésű M5-ös szedánnal, melyből két hónappal később mutatkozott be az immár Magyarországon is elérhető kombi verzió.
A németországi Dingolfingben gyártott plugin hibrid BMW M5 Touring hazai indulóára 51,335 millió forint, szemben az M5 szedán 50,5 millió forintos kezdőárával.
Viszonyításképp, az elektromos rásegítés nélküli, 530 lóerős, 3 literes 6 hengeres motorral szerelt, 610 kilogrammal könnyebb M3 Competition M xDrive Touring már 37 millió forint kifizetését követően hazavezethető.
Utóbbi egyébként ugyanúgy 3,6 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra, mint a 197 lóerővel erősebb M5 Touring.


Az általunk nemrégiben alaposan letesztelt normál 5-ös kombinál elöl 7,5, hátul 4 centiméterrel szélesebb M5 Touring 20 colos első és 21 colos hátsó kereken gördül.
Az opcionálisan világító hűtőráccsal is rendelhető M5 Touring a szedántól eltérően nem kérhető karbontetővel, panoráma üvegtetővel viszont igen.
Az utastérben világító M logós sportülésekre, piros gombokkal ékesített sportkormányra és 12,3-14,9 colos kijelzőpárra lehetünk figyelmesek.
A csomagtartó kereken 500 literes (szedán: 466 liter), a plug-in hibrid hajtáslánc miatt 70 literrel kisebb, mint a normál 5-ös kombiké – a 40/20/40 osztatú hátsó üléstámlák ledöntését követően 1630 literes raktér áll rendelkezésre.


A szedánnál 40 kilogrammal nehezebb kombi nem kevesebb mint 2550 kilogrammot nyom a mérlegen. Viszonyítésképp, az első M5 kombi mindössze 1745 kilogrammos volt, és a 601 lóerős tisztán elektromos i5 M60 Touring sem nehezebb 2425 kilogrammnál.
A 7200-as maximális fordulatszámú, 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotor 585 lóerős teljesítményű, vagyis gyengébb, mint az előző M5-ben lévő 600-635 lóerős hasonló erőforrás, azonban a plug-in hibrid technikának köszönhetően összesen 727 lóerő és kereken 1000 Nm áll a rendelkezésünkre.

A 0-ról 100-ra 3,6 másodperc (szedán: 3,5 másodperc) alatt felpattanó új M5 Touring elektronikusan korlátozott végsebessége 250 km/h, de az M Drivers Package megrendelését követően akár 305 km/h-val is száguldhatunk az Autobahnon.
A 11,1 másodperces 0–200-as szintidejű (szedán: 10,9 másodperc), nyolcfokozatú automata váltós, összkerekes sportkombi elektromos módban maximum 140 km/h-val képes suhanni, és egy töltéssel mintegy 66 kilométert képes megtenni lokálisan zéró emisszió mellett.
A maximum 11 kW-tal tölthető akkumulátor 18,6 kWh kapacitású.


