A szuperkönnyű és spéci aerodinamikai csomagos McLaren W1-nek csak a hátsó kerekei hajtottak, mégis alig 5,8 másodperc alatt pattan fel 0-ról 200 km/h-ra.
A McLaren az 1993-ban debütált legendás F1, illetve a 20 évvel később napvilágot látott szintén ikonikus P1 utódjaként mutatta be vadonatúj hipersportkocsiját, a W1-et.
A kategóriájában új rekordnak számító, 911 lóerő/tonnás értéket virító újdonság mindössze 1399 kilogrammot nyom a mérlegen, a felfüggesztése gombnyomásra 17-37 milliméterrel leengedhető, aktív hátsó légterelője pedig adott esetben 300 milliméterrel kitolódhat hátrafelé.
A valaha készült legerősebb közúti McLarenként jegyzett újdonság “szíve” egy vadonatúj 4 literes biturbó V8-as benzinmotor, mely 9200-ig elforgatható főtengelyű erőforrás 928 lóerős teljesítményű, literteljesítménye pedig eléri a 233 lóerőt.
Ehhez hozzájön még a szuperkönnyű hibrid technika, melynek villanymotorja 347 lóerőt ad le. A végeredmény nem kevesebb, mint 1275 lóerő és 1340 Nm, ami új rekord a McLaren háza táján.
A 0-ról 100-ra 2,7 másodperc, 0-ról 200-ra 5,8 másodperc, 0-ról 300-ra pedig 12,7 másodperc alatt katapultáló W1 elektronikusan korlátozott végsebessége 350 km/h.
A nyolcfokozatú automata váltós, hátsókerék-hajtású hiperautó a gyártó tesztpályáján 3 másodperccel gyorsabb az e tekintetben etalon kategóriás McLaren Sennánál.
Az akkumulátor mindössze 1,384 kWh kapacitású, ami 2 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé.
A 280 km/h-nál 1 tonnás leszorítóerőt produkáló, 29 méteres 100–0 km/h féktávú McLaren W1 2 millió fontba (900 millió forint) kerül, és a bejelentés időpontjáig mind a 399 legyártandó példány jó előre gazdára talált.