Rengeteg ugyanis az úgynevezett lágy hibrid.
Magyarországon az újautó-eladásokban egyre nagyobb arányban szerepelnek a hibrid járművek – írja friss piaci áttekintést adó közleményében a JóAutók.hu. Az év első nyolc hónapjában a forgalomba helyezett autók 51 százaléka hibrid hajtású volt, míg öt évvel ezelőtt ez az arány mindössze 7 százalék volt. A hibrid autók közt azonban sok a mild hibrid (lágy hibrid), amelyek nem tudnak teljesen elektromos üzemmódban közlekedni, hanem csak kisebb elektromos rásegítést nyújtanak, különösen gyorsításkor. A Suzuki autóira jellemző ez a hajtásmód, ami itthon érthetően jelentősen növelte a statisztikában a hibridarányt.
A hajtási módok közül az új dízelek visszaszorulása évek óta tart, részarányuk már csak 12 százalék. Ez egyrészt a dízelmotorral kapcsolatos magas szervizköltségeknek, másrészt a nyugati nagyvárosok szigorúbb szabályozásainak köszönhető. A tisztán elektromos autók térnyerése is lelassult, de a használtautó-importban egyre népszerűbbek, hiszen a behozott autók 9 százaléka már teljesen elektromos. Ennek oka, hogy az egy-két generációval ezelőtti elektromos autók most olcsók Nyugaton, az értékvesztésük ugyanis jelentősebb más autókhoz képest.
Esetükben a piaci trendet nagyban meghatározta az elmúlt időben a nyilvános töltők fizetőssé válása, az új autók esetében a kapcsolódó kedvezmények folyamatos megnyirbálása, illetve a pályázati lehetőségek beszűkülése, ami miatt a potenciális vásárlók egy része egyelőre itthon is kivár – párhuzamban a külföldi tendenciákkal.
A használt autók közt érdekesség, de a dízelek éppen ellentétesen mozognak az újakkal szemben, és 40 százalékot jelentenek a behozott kontingensben. A relatíve magas népszerűség oka, hogy ezek az autók jelentős diszkonttal érhetők el benzines társaikhoz képest a nyugati autópiacokon, emellett a behozott autók idősebbek, és közöttük nagyobb arányban fordulnak elő a presztízsmárkák – Audi, BMW, Mercedes – nagyobb méretű, akkoriban még többnyire dízelmotorral gyártott modelljei.